Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > İngiliz Dili ve Edebiyati > EDEBİYAT VE PSİKOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EDEBİYAT VE PSİKOLOJİ Birinci düzey ELIT312 Seçmeli 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DOÇ. DR. İFAKAT BANU AKÇEŞME
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ŞEYMA AŞAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu ders temel kavram ve önde gelen kurucularıyla psikanalitik teorinin öğretilmesini ve seçilen belli başlı edebi eserlere Sigmund Freud ve Jacques Lacan''''ın teorilerinin uyarlanabilmesini amaçlar.
Dersin tanımı Bu ders psikanalitik eleştiri kuramının edebiyatla ilişkisi üzerine odaklanır.

Dersin içeriği
1- Ders içeriğinin ve işlenecek eserlerin tanıtılması ve tanışma
2- Sigmund Freud- temel kavramlara giriş
3- Freud devam- The Interpretation of Dreams (1900) Wish Fulfillment W. Shakespeare, Macbeth (metin çözümlemesi)
4- Oedipus Kompleksi bağlamında Sophocles, Oedipus Rex (metin çözümlemesi)
5- The Uncanny and the Abject S. Freud, “The Uncanny”
6- E. T. A. Hoffman, The Sandman (metin çözümlemesi)
7- Genel tekrar ve işlenen konular üzerine soru cevaplama
8- Vize Sınavı
9- Jacques Lacan - temel kavramlara giriş J. Lacan, “Desire and the Interpretation of Desire in Hamlet”
10- W.Shakespeare- Hamlet (metin çözümlemesi)
11- Lacan devam- ayna evresi kavramı
12- Lacan, “Seminar on ‘The Purloined Letter’” R. Con Davis, “Lacan, Poe, and Narrative Repression
13- E. A. Poe, “Purloined Letter” (metin çözümlemesi)
14- Feminine Sexuality Luce Irigaray, The Sex Which is Not One ( part 1 and part 3) Psikanalizin Kadınsal Yorumları / feminizm
15- Jean Rhys, Wide Sargossa Sea (metin çözümlemesi)
16- Final Sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Psikanalitik eleştiri kuramının niteliği, amacı ve temel kavramlarını öğrenmek
2- Psikanalitik eleştiri kuramının önde gelen teorisyenlerini bilmek
3- Psikoloji ve edebiyat arasındaki karşılıklı ilişkiyi kavramak
4- Seçilen edebi eserler üzerinde psikanaliz metin çözümlemeleri yapabilmek
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2- Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3- İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4- İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5- Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6- İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8- Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10- Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12- Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15- Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17- Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar