Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Atatürk İlkeleri ve İnkilâp Tarihi (y.l) > TARİH METODOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TARİH METODOLOJİSİ İkinci düzey ATA 503 Zorunlu 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ CAN DEVECİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. CENGİZ KARTIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Tarih alanında bir konunun araştırılması, elde edilen bilgi ve değerlendirmelerin belirli teknik kurallara uyularak ortaya konulması tecrübesi kazandırmaktır
Dersin tanımı ATA 503 TARİH METODOLOJİSİ

Dersin içeriği
1- Bilimsel araştırma ve bilimsel yöntem
2- Bilimsel araştırmanın Düzeyleri
3- Belgesel Gözlem
4- Bilimsel araştırma yaklaşımları
5- Bilimsel araştırmayla ilgili temel kavramlar
6- Bilimsel araştırmalarda geçerlik,güvenirlik ve bilimsel etik
7- Bilimsel araştırmalarda kullanılan yöntemler
8- Ara sınav
9- Bilimsel araştırmalarda veri toplama araçları I
10- Bilimsel araştırmalarda veri toplama araçları II
11- bilimsel araştırmalarda nitel veri analizi ve yorumu
12- Bilimsel araştırmalarda kaynak tarama I
13- Bilimsel araştırmalarda kaynak tarama II
14- Bilimsel araştırmalarda kaynak tarama II
15- Yarı Yıl Sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- TARİHİ BİR KONUDA LİSANS ÜSTÜ ÇALIŞMA YAPABİLMEK
2- Tarihi konularda literatüre sahip olmak
3- Bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenmek
4- Bilimsel araştırmalarda kullanılan yöntemleri öğrenmek
5- Bilimsel araştırmalarda kaynak taramayı Öğrenmek
6- Tarihi Konularda Veri toplamayı öğrenmek
7- Bilim Dalına Ait Problemler hakkında bilgi sahibi olmak
8- Bilim Dalına uygun kaynaklara hakim olmak
9- Tarihi yazımı konusunda bilgi sahibi olmak
10- Biçimsel olarak yazım konusunu öğrenmek

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecini anlatabilecek.
2- Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecindeki olayları, savaşları anlatabilecek.
3- Mondros Mütarekesi ve bu süreçte yaşananları anlatabilecek
4- Mustafa Kemal Atatürk'ün yeni Türk devleti kurma fikrinin doğuşunu ve gelişimini anlatabilecek
5- TBMM'nin ortaya çıkışı ve özelliklerini anlatabilecek
6- TBMM'nin yaptıklarını, karşılaştığı siyasi ve askeri olayları anlatabilecek
7- Kurtuluş Savaşı'nın hangi şartlarda kazanıldığını ortaya koyabilecek
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 15 2 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 20 2 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Mübahat S. Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, İstanbul 1988 Zeki Velid Togan, Tarihte Usul, İstanbul 1950 Edward Hallett Carr, Tarih Nedir?, Çev. M. G. Göktürk, İstanbul 1994.
Yardımcı Kaynaklar Julien Freund, Beşeri Bilim Teorileri, Çev. B. Yediyıldız, Ankara 1991.

Ders ile ilgili dosyalar