Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TARİH METODOLOJİSİ |
İkinci düzey |
ATA 503 |
Zorunlu |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ CAN DEVECİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. CENGİZ KARTIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Tarih alanında bir konunun araştırılması, elde edilen bilgi ve değerlendirmelerin belirli teknik kurallara uyularak ortaya konulması tecrübesi kazandırmaktır
|
Dersin tanımı
|
ATA 503 TARİH METODOLOJİSİ
|
1- |
Bilimsel araştırma ve bilimsel yöntem
|
2- |
Bilimsel araştırmanın Düzeyleri
|
3- |
Belgesel Gözlem
|
4- |
Bilimsel araştırma yaklaşımları
|
5- |
Bilimsel araştırmayla ilgili temel kavramlar
|
6- |
Bilimsel araştırmalarda geçerlik,güvenirlik ve bilimsel etik
|
7- |
Bilimsel araştırmalarda kullanılan yöntemler
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Bilimsel araştırmalarda veri toplama araçları I
|
10- |
Bilimsel araştırmalarda veri toplama araçları II
|
11- |
bilimsel araştırmalarda nitel veri analizi ve yorumu
|
12- |
Bilimsel araştırmalarda kaynak tarama I
|
13- |
Bilimsel araştırmalarda kaynak tarama II
|
14- |
Bilimsel araştırmalarda kaynak tarama II
|
15- |
Yarı Yıl Sonu sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
TARİHİ BİR KONUDA LİSANS ÜSTÜ ÇALIŞMA YAPABİLMEK
|
2- |
Tarihi konularda literatüre sahip olmak
|
3- |
Bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenmek
|
4- |
Bilimsel araştırmalarda kullanılan yöntemleri öğrenmek
|
5- |
Bilimsel araştırmalarda kaynak taramayı Öğrenmek
|
6- |
Tarihi Konularda Veri toplamayı öğrenmek
|
7- |
Bilim Dalına Ait Problemler hakkında bilgi sahibi olmak
|
8- |
Bilim Dalına uygun kaynaklara hakim olmak
|
9- |
Tarihi yazımı konusunda bilgi sahibi olmak
|
10- |
Biçimsel olarak yazım konusunu öğrenmek
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecini anlatabilecek.
|
|
2- |
Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecindeki olayları, savaşları anlatabilecek.
|
|
3- |
Mondros Mütarekesi ve bu süreçte yaşananları anlatabilecek
|
|
4- |
Mustafa Kemal Atatürk'ün yeni Türk devleti kurma fikrinin doğuşunu ve gelişimini anlatabilecek
|
|
5- |
TBMM'nin ortaya çıkışı ve özelliklerini anlatabilecek
|
|
6- |
TBMM'nin yaptıklarını, karşılaştığı siyasi ve askeri olayları anlatabilecek
|
|
7- |
Kurtuluş Savaşı'nın hangi şartlarda kazanıldığını ortaya koyabilecek
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
15
|
2
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
20
|
2
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mübahat S. Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, İstanbul 1988 Zeki Velid Togan, Tarihte Usul, İstanbul 1950 Edward Hallett Carr, Tarih Nedir?, Çev. M. G. Göktürk, İstanbul 1994.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Julien Freund, Beşeri Bilim Teorileri, Çev. B. Yediyıldız, Ankara 1991.
|
|