Giriş | English

Lisans > Mimarlik Fakültesi > Mimarlik > GÜNCEL TÜRKİYE MİMARLIĞI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÜNCEL TÜRKİYE MİMARLIĞI Birinci düzey MİMS62 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SEVEN GÖZÜBÜYÜK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ SEVEN GÖZÜBÜYÜK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Güncel Türkiye mimarlık ortamını anlamaya yönelik, mimarlık ortamının belirleyicileri, etkileri ve ürünleri üzerine düşünülebilmesi ve bilgi üretilebilmesi
Dersin tanımı Güncel Türkiye Mimarlığının mimarlık ortamının belirleyicileri üzerinden kavranması

Dersin içeriği
1- Dersin Tanıtımı Okuma metninin verilmesi
2- Okuma metni üzerinden güncel Türkiye mimarlık ortamında üretimin ‘özgünlük’ bağlamında değerlendirilmesi.
3- Okuma metni üzerinden güncel Türkiye mimarlık ortamında üretimin ‘özgünlük’ bağlamında değerlendirilmesi.
4- Üretimlerin ‘özgünlük’ bağlamında değerlendirilmesi
5- Üretimlerin ‘özgünlük’ bağlamında değerlendirilmesi, çalışma konularının seçimi
6- Öğrenci sunumları-tartışma
7- Öğrenci sunumları-tartışma
8- Öğrenci sunumları-tartışma
9- ARA SINAV- Ödev Teslimi
10- Okuma metni üzerinden güncel Türkiye mimarlık ortamında üretimin ‘popülerlik-reyting’ bağlamında değerlendirilmesi. Güncel Türkiye mimarlık ortamındaki ürünler-projeler-yapılar üzerinden tartışmalar, çalışma konularının seçimi
11- Güncel Türkiye mimarlık ortamına yön veren mimari tasarım ekipleri üzerinden tartışmalar, çalışma konularının seçimi
12- Öğrenci sunumları
13- Öğrenci sunumları
14- Öğrenci sunumları
15- Öğrenci sunumları
16- Öğrenci sunumları
17- Öğrenci sunumları-değerlendirme
18- .
19- .
20- .

Dersin öğrenme çıktıları
1- Güncel Türkiye mimarlık ortamını anlamaya yönelik araştırmalar yapabilme
2- Türkiye mimarlık ortamının belirleyicisi olan tasarım ekipleri üzerine bilgi üretebilme
3- Türkiye mimarlık ortamındaki ürünler üzerine düşünce üretebilme
4- Türkiye mimarlık ortamındaki nitelik sorunları üzerine düşünce üretebilme
5- Türkiye mimarlık ortamındaki yarışmalar, ürünleri ve nitelikleri üzerine bilgi üretebilme
6- Ders içeriği bağlamında verilen okuma metinleri üzerinden bilgi üretebilme
7-
8-
9-
10- .

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2- Tasarım Düşüncesi Becerisi
3- Kuramsal Bilgi Becerisi
4- Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5- Eleştirel Düşünme
6- Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7- Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8- Geniş Kapsamlı Tasarım
9- İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10- Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11- Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12- Taşıyıcı Sistemler
13- Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14- Proje ve Yapım Yönetimi
15- Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16- Sürdürülebilir Tasarım
17- Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18- Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19- Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 4 24
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar 4 Kuşak Mimarlığı Tartışıyor,(haz. Tuba Çakıroğlu) Mimarlar Odası İzmir Şubesi Yayınları, 2007. Touraine, A., Bugünün Dünyasını Anlamak için Yeni bir Paradigma, YKY, 2007. Tanyeli, U., ‘Özgünlük’ Kavramını Rafa mı Kaldırmalı?, Arredamento Mimarlık, 2004/3. Tanyeli, U., Reyting ve Mimarlık, Arredamento Mimarlık, 2003/7. Dinç, P., Mimarlığa Yarışanlar: Mimarlık Yarışmalarına Katılımda Süreklilik, Mimarlık Dergisi, sayı 354.

Ders ile ilgili dosyalar