Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GÜNCEL TÜRKİYE MİMARLIĞI |
Birinci düzey |
MİMS62 |
Seçmeli |
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ SEVEN GÖZÜBÜYÜK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞRETİM ÜYESİ SEVEN GÖZÜBÜYÜK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Güncel Türkiye mimarlık ortamını anlamaya yönelik, mimarlık ortamının belirleyicileri, etkileri ve ürünleri üzerine düşünülebilmesi ve bilgi üretilebilmesi
|
Dersin tanımı
|
Güncel Türkiye Mimarlığının mimarlık ortamının belirleyicileri üzerinden kavranması
|
1- |
Dersin Tanıtımı
Okuma metninin verilmesi
|
2- |
Okuma metni üzerinden güncel Türkiye mimarlık ortamında üretimin ‘özgünlük’ bağlamında değerlendirilmesi.
|
3- |
Okuma metni üzerinden güncel Türkiye mimarlık ortamında üretimin ‘özgünlük’ bağlamında değerlendirilmesi.
|
4- |
Üretimlerin ‘özgünlük’ bağlamında değerlendirilmesi
|
5- |
Üretimlerin ‘özgünlük’ bağlamında değerlendirilmesi, çalışma konularının seçimi
|
6- |
Öğrenci sunumları-tartışma
|
7- |
Öğrenci sunumları-tartışma
|
8- |
Öğrenci sunumları-tartışma
|
9- |
ARA SINAV- Ödev Teslimi
|
10- |
Okuma metni üzerinden güncel Türkiye mimarlık ortamında üretimin ‘popülerlik-reyting’ bağlamında değerlendirilmesi. Güncel Türkiye mimarlık ortamındaki ürünler-projeler-yapılar üzerinden tartışmalar, çalışma konularının seçimi
|
11- |
Güncel Türkiye mimarlık ortamına yön veren mimari tasarım ekipleri üzerinden tartışmalar, çalışma konularının seçimi
|
12- |
Öğrenci sunumları
|
13- |
Öğrenci sunumları
|
14- |
Öğrenci sunumları
|
15- |
Öğrenci sunumları
|
16- |
Öğrenci sunumları
|
17- |
Öğrenci sunumları-değerlendirme
|
18- |
.
|
19- |
.
|
20- |
.
|
1- |
Güncel Türkiye mimarlık ortamını anlamaya yönelik araştırmalar yapabilme
|
2- |
Türkiye mimarlık ortamının belirleyicisi olan tasarım ekipleri üzerine bilgi üretebilme
|
3- |
Türkiye mimarlık ortamındaki ürünler üzerine düşünce üretebilme
|
4- |
Türkiye mimarlık ortamındaki nitelik sorunları üzerine düşünce üretebilme
|
5- |
Türkiye mimarlık ortamındaki yarışmalar, ürünleri ve nitelikleri üzerine bilgi üretebilme
|
6- |
Ders içeriği bağlamında verilen okuma metinleri üzerinden bilgi üretebilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
|
|
2- |
Tasarım Düşüncesi Becerisi
|
|
3- |
Kuramsal Bilgi Becerisi
|
|
4- |
Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
|
|
5- |
Eleştirel Düşünme
|
|
6- |
Araştırma ve Yorumlama Becerileri
|
|
7- |
Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
|
|
8- |
Geniş Kapsamlı Tasarım
|
|
9- |
İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
|
|
10- |
Toplum ve Çevre Sorumluluğu
|
|
11- |
Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
|
|
12- |
Taşıyıcı Sistemler
|
|
13- |
Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
|
|
14- |
Proje ve Yapım Yönetimi
|
|
15- |
Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
|
|
16- |
Sürdürülebilir Tasarım
|
|
17- |
Tarihi Çevre Koruma Bilinci
|
|
18- |
Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
|
|
19- |
Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
4
|
24
|
Ödevler
|
2
|
6
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
1
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
80
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
4 Kuşak Mimarlığı Tartışıyor,(haz. Tuba Çakıroğlu) Mimarlar Odası İzmir Şubesi Yayınları, 2007.
Touraine, A., Bugünün Dünyasını Anlamak için Yeni bir Paradigma, YKY, 2007.
Tanyeli, U., ‘Özgünlük’ Kavramını Rafa mı Kaldırmalı?, Arredamento Mimarlık, 2004/3.
Tanyeli, U., Reyting ve Mimarlık, Arredamento Mimarlık, 2003/7.
Dinç, P., Mimarlığa Yarışanlar: Mimarlık Yarışmalarına Katılımda Süreklilik, Mimarlık Dergisi, sayı 354.
|
|