Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ALAN ARAŞTIRMASI SEMİNERİ |
İkinci düzey |
KLM 524 |
Zorunlu |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALİ SELÇUK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ALİ SELÇUK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Alan araştırması tecrübesi kazanmak
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, bir sorunsal bağlamında gerçekleştirilecek bir alan araştırmasıyla, sorunsal oluşturma, soru hazırlama ve tercih edilen araştırma tekniklerini uygulama, literatür ve alan araştırması sonuçlarını birleştirme ve yeni araştırma konuları üretme gibi aşamalarda deneyim kazandırmayı hedeflemektedir. Öğrenciler, yapacakları alan araştırmasıyla, araştırma etiğinin kazanılması, farklı tekniklerin bir arada ya da tek başına uygulanması, bir alan araştırmasının sonuçlarının yazılı metin haline getirilmesi ve sunulmasına dair süreçler konusunda uygulamalı çalışmalar gerçekleştireceklerdir.
|
1- |
Alan araştırması için konu seçimi
|
2- |
Alan araştırması sorunsalı oluşturma
|
3- |
Alan araştırması soru listeleri oluşturma
|
4- |
Konuyla ilgili literatürün alana etkisi
|
5- |
Araştırma tekniklerini uygulama
|
6- |
Araştırma Etiği
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Alan çalışması çıktılarını okuyabilmek
|
9- |
Alan çalışması çıktılarını okuyabilmek
|
10- |
Alanın yazıya geçirilmesi
|
11- |
Postmodern alan yazılarının incelenmesi
|
12- |
Alan araştırması sunumları
|
13- |
Alan araştırması sunumları
|
14- |
Final Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Alan araştırması hakkında ayrıntılı bilgiler edinilecektir.
|
2- |
Alan araştırması sorunsalı oluşturmada dikkat edilecek hususlar kavranacaktır.
|
3- |
Alan araştırmasında uygulanacak teknikler öğrenilecektir.
|
4- |
Alan araştırması sırasında dikkat edilecek ayrıntılar kavranacaktır.
|
5- |
Alan araştırmanda etik konular tartışılacaktır.
|
6- |
Alan araştırmasının yazıya geçirilmesi konusu kavranacaktır.
|
7- |
Alan araştırması yazımında yeni teknikler öğrenilecektir.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kültürel Çalışmalar alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
|
|
2- |
Kültürel Çalışmalar alanında yerli/yabancı yazılı kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
|
|
3- |
Kültürel Çalışmalar alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
|
|
4- |
Kültürel Çalışmalar alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
|
|
5- |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
|
|
6- |
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
|
|
7- |
Kültürel Çalışmalar alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini teşvik eder. Toplumun siyasi, iktisadi, ahlaki duyarlılığı hakkında çözümlemeler yapar.
|
|
8- |
Kültürel Çalışmalar alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, çalışmalarına uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
|
|
9- |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
|
|
10- |
Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
|
|
11- |
Kültürel Çalışmalar alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
3
|
30
|
Ödevler
|
14
|
4
|
56
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
2
|
5
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
154
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
80
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
20
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|