Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > YAŞLILIK VE EGZERSİZ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YAŞLILIK VE EGZERSİZ Birinci düzey STD 306 Seçmeli 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Mustafa KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE VEYA ONLİNE ÇEVRİM İÇİ
Dersin amacı Metabolik enerji ve egzersizin yaşlı birey üzerine etkisini öğretmek
Dersin tanımı Metabolik enerji ve egzersizin yaşlı birey üzerine etkisi ile yaşlılara egzersiz uygulamalarının yapılabilmesidir.

Dersin içeriği
1- Egzersize Giriş ve Egzersiz Fizyolojisi
2- Vücut mekaniği
3- EGZERSİZ ÖNCESİ ISINMA VE SOĞUMA
4- EKLEM HAREKET AÇIKLIĞI EGZERSİZLERİ
5- kuvvetlendirme egzersizleri
6- Yaşlılarda kireçlenme ve egzersizleri
7- Aerobik egzersizler
8- Aerobik egzersiz çeşitlerinden bazıları ve ara sınav
9- Omurga egzersizleri
10- Su terapisi havuz jimnastiği
11- Denge egzersizleri
12- Alt ekstremite egzersizleri
13- Üst Ekstremite egzersizleri
14- Yaşlılarda sık görülen hastalıklarda egzersizler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hücre yapısı ve insan vücudundaki sistem, fiziksel yapıları ifade eder.
2- Metabolik enerji ve egzersiz ve toparlanmayı tanımlar.
3- Kaslar ve egzersizler, sinir sistemi ve egzersizleri ifade eder.
4- Solunum sistemi ve egzersizlerini tanımlar.
5- Dolaşım sistemi ve egzersiz,Hormonal sistem ve egzersizlerini ifade eder.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 4 8 32
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yaşlılık ve Egzersiz Yazar: Serap Çetin
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar