Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.parazitoloji (cum.ü.ort.yl.) > EGZERSİZDE NÖROENDOKRİN SİSTEM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EGZERSİZDE NÖROENDOKRİN SİSTEM İkinci düzey EGF 506 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ASUMAN GÖLGELİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli İnteraktif, sınıf dersi
Dersin amacı Nöroendokrin sistem hakkında genel bilgilerin gözden geçirilip, egzersiz sırasında ve sonrasında ne tür değişimlerin olduğunu incelemek
Dersin tanımı Bu derste egzersizde nöroendokrin sistem anlatılır.

Dersin içeriği
1- Nöroendokrin sisteme genel bakış
2- Egzersiz ve hipotalamus hormonları
3- Egzersiz ve hipofiz hormonları
4- Egzersiz ve adrenal bez hormonları
5- Egzersiz ve yag dokusu hormonları
6- Egzersiz ve GIS hormonları
7- Egzersiz ve tiroid hormonları
8- Egzersiz ve büyüme hormonları
9- Egzersiz ve cinsiyet hormonları
10- Egzersiz ve diğer hormonlar
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Nöroendokrin sistem hakkında bilgi sahibi olmak
2- Egzersiz ve hipotalamus, hipofiz hormonları hakkında bilgi sahibi olmak
3- Egzersiz ve stres hormonlarını ilişkilendirebilmek
4- Egzersiz ve cinsiyet hormonları arasında ilişki kurabilmek
5- Egzersiz ve metabolizmadan sorumlu hormonlar hakkında bilgi sahibi olmak
6- Egzersiz ve büyüme hormonları arasında ilişki kurabilmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
2- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
7- Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
8- Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
9- Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Guyton and Hall, Tıbbi Fizyoloji, 12. basım, 2013
Yardımcı Kaynaklar Berne RM., Levy MN,Principles of Physiology, Third ed., 2000. Ganong WF., Review of Medical Physiology, twenty-first edition, 2003. Silverthorn DU., Human Physiology, third edition, 2004.

Ders ile ilgili dosyalar