Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ NEŞET MUTLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Araştırma metodları konusunda gerekli ön bilgi ve becerilerin kazandırılması
|
Dersin tanımı
|
Eğitim araştırmalarını yürütmek ve araştırma basamakları hakkında beceriler kazandırılacaktır.
|
1- |
Eğitim Araştırmalarının Temelleri-Araştırma Türleri
|
2- |
Araştırma Problemi
|
3- |
Değişkenler, Örneklem, Ölçekler
|
4- |
Veri Toplama araçları-Geçerlik ve Güvenirlik
|
5- |
Uygulama
|
6- |
Nitel ve Nicel Araştırmalar
|
7- |
Geçerlilik
|
8- |
Performans Görevi Tanıtımı
|
9- |
Araştırma Metodlarına Giriş
|
10- |
Deneysel Araştırma
|
11- |
İlişkisel Araştırma
|
12- |
Nedensel-Karşılaştırmalı Araştırma
|
13- |
Alan Araştırması, İçerik Analizi
|
14- |
Performans Görevi Sunumları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Araştıma metodları konusunda gerekli ön bilgi ve becerilerin kazanabilecek,
|
2- |
ğitim alanındaki araştırmalarda başlıca yaklaşımların ve araştırma planlama, analiz etme, yürütme ve yorumlamadaki başlıca modellerin tanımlayabilecek,
|
3- |
Eğitimde Bilgi teknolojileri ve iletişim alanında analiz yapabilecek ve araştırma önerebilecek,
|
4- |
Bir araştırma konusu belirlenerek tüm araştırma aşamalarını uygulayabilecektir.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
6
|
6
|
36
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
12
|
12
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
6
|
5
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
8
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Büyüköztürk., Ş, Akgün Ö.E., Karadeniz, D., Demirel F., Kılıç E. (2011) Bilimsel Araştırma Yöntemleri, PEGEM Yayınevi, Ankara
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Franenkel, J.R., & Wallen N. (1996). How to Evaluate Design and Evaluate Research in Education, McGraw-Hill Co.
|
|