Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (doktora) > LENFOİD SİSTEM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LENFOİD SİSTEM Üçüncü düzey HİS 611 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ÖZGE GÖKTEPE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET FATİH SÖNMEZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sınıf ve Laboratuar dersi
Dersin amacı Organizmanın savunma sisteminin işleyişinin ve bu organizasyona katılan organların yapısının ve fonksiyonunun öğrenilmesi.
Dersin tanımı Ders Doktora öğrencilerinin aldığı ve haftada 1saat teorik ve 2 saat pratik olarak uygulanan seçmeli bir derstir.

Dersin içeriği
1- Lenfatik sisteme genel giriş
2- Lenfatik hücreler
3- Lenfositlerin gelişmesi ve farklılaşması
4- Antijen sunan hücreler ve antijenlere karşı immun cevap
5- Lenfatik damarlar ve sinuslar
6- Diffuz lenfatik doku ve lenf düğümlerine giriş
7- Lenf düğümlerinin mikroskobik yapısı ve fonksiyonu
8- Tonsillalar
9- Timus
10- Timusun gelişimi ve fonksiyonları
11- Dalak
12- Dalak gelişimi
13- Dalakta dolaşım
14- Lenfatik sistem ve hastalıklar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Lenfatik hücreler hakkında bilgi ahibi olmalı
2- Lenfositlerin gelişmesi ve farklılaşması hakkında bilgi ahibi olmalı
3- Antijen sunan hücreler ve antijenlere karşı immun cevap hakkında bilgi ahibi olmalı
4- Lenfatik damarlar ve sinuslar hakkında bilgi ahibi olmalı
5- Diffuz lenfatik doku ve Lenf düğümlerinin mikroskobik yapısı ve fonksiyonu hakkında bilgi ahibi olmalı
6- Tonsillalar hakkında bilgi ahibi olmalı
7- Timus hakkında bilgi ahibi olmalı
8- Dalak hakkında bilgi ahibi olmalı
9- Lenfatik sistem ve hastalıkların arasındaki ilişkiyi kavrayabilmeli
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Nitelikli bilim insanı olur,
2- Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
3- Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
4- Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
5- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
6- Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
7- Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
8- Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
9- Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 20 40
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 40 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar