Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm Rehberliği > DEPARTMENTAL SEMINAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DEPARTMENTAL SEMINAR Birinci düzey YMIK535 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri None
Eğitimin dili English
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ALTAY ATALAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYKUT ÖZDARENDELİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Seminer hazırlığı için öğrencilere dört hafta zaman verilir. Yeni literatüre dayalı olarak hazırlanan seminerleri öğrenciler sunar ve grup tartışması yapılır.
Dersin amacı Öğrencinin alanı ile ilgili eğitim becerilerini kullanarak seminer sunumu yapabilmesini sağlamaktır.
Dersin tanımı Mikrobiyoloji alanında hazırlanan en az bir semineri sunabilecek beceriyi kazandırmaktır.

Dersin içeriği
1- Derse Giriş, Programın Oluşturulması, Örnek Seminer Sunumu
2- Mikrobiyoloji Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
3- Mikrobiyoloji Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
4- Mikrobiyoloji Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
5- Mikrobiyoloji Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
6- Mikrobiyoloji Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
7- Mikrobiyoloji Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
8- Mikrobiyoloji Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
9- Mikrobiyoloji Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
10- Mikrobiyoloji Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
11- Mikrobiyoloji Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
12- Mikrobiyoloji Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
13- Mikrobiyoloji Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
14- Seminer Dokümanının Hazırlanması ve Sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme
2- Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
3- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
5- Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
6- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
7- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
8- İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
9- Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
10- Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
11- Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
12- Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
13- Bir turu planlar, uygular ve denetler.
14- İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
15- Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
16- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
17- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
18- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
19- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
20- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Konu Alanı İle İlgili Literatür
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar