Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GIDA AMBALAJLARI |
İkinci düzey |
KVBH 654 |
|
2 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SERHAT AL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. NAİM DENİZ AYAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, ambalaj materyalleri ve özellikleri, gıdaların ambalajda muhafaza teknikleri, ambalaj-gıda ilişkisi, ambalaj materyallerinin sağlık üzerine etkileri gibi konuların öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
bu derste metal konserve, cam ambalajlar, plastik ambalajlar, kağıt ambalajlar, modifiye atmosfer paketleme gibi konular öğretilir
|
1- |
Gıdalara Uygulanan Ambalajlar
|
2- |
Ambalaj Materyallerinin Özellikleri
|
3- |
Ambalajların Gıdalarda Kullanımı ve Gıdalar ile Etkileşimleri
|
4- |
Ambalaj Materyalleri Ve Özellikleri
|
5- |
Gıdaların Ambalajda Muhafaza Teknikleri
|
6- |
Ambalaj-Gıda İlişkisi
|
7- |
Ambalaj Materyallerinin Sağlık Üzerine Etkileri
|
8- |
Metal Konserve, Cam Ambalajlar
|
9- |
Plastik Ambalajlar
|
10- |
Kağıt Ambalajlar
|
11- |
Modifiye Atmosfer Paketleme
|
12- |
Gıda Ambalajlarında Migrasyon Özellikleri
|
13- |
Gıda Ambalajlarının Fiziksel Muayenesi
|
14- |
Gıda Ambalajları ve Yasal Mevzuat
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Gıda maddelerinin muhafazasında paketlemenin önemi
|
2- |
Gıda ambalaj materyalleri
|
3- |
Ambalajlamanın gıdaların fiziksel ve kimyasal yapıları üzerine etkileri
|
4- |
Gıda-ambalaj ilişkisi
|
5- |
Gıda ambalajlama ile ilgili yasal düzenlemeler
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
|
|
4- |
Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
|
|
5- |
Bilimsel bakışa sahip olur,
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
|
|
7- |
Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip eder,
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
3
|
5
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
3
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
3
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
5
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İnternet erişimi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
M. Shafiur Rahman. (1999). Handbook of Food Preservation. CRC Press.
|
|