Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > KLİNİK TOKSİKOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KLİNİK TOKSİKOLOJİ Birinci düzey VFT 630 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÖKHAN ERASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. GÖKHAN ERASLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 3 saat teorik
Dersin amacı Besin değeri olan hayvanlar ve küçük hayvanlarda karşılaşılan toksikolojik problemlerin çözümü ve klinik yaklaşımı sağlamak
Dersin tanımı Besin değeri olan hayvanlar ve küçük hayvanlarda karşılaşılan toksikolojik problemlerin çözümü ve klinik yaklaşımı sağlamak

Dersin içeriği
1- Zehirlenmelerin genel nedenleri
2- Zehirlenmelerde tanı
3- Zehirlenmelerden korunma genel tedavi yöntemleri
4- Bitkisel zehirler, Alkaloidler ve glikozidler
5- Bitkisel zehirler, diğerleri
6- Hayvansal zehirler
7- Biyotoksinler
8- Ara sınav
9- İnorganik zehirler, ağır metaller
10- Pestisidler: İnsektisidler ve Rodentisidler
11- Pestisidler: Herbisid, Fungisid ve Molluskisidler
12- Çeşitli endüstriyel zehirler zehirli gazlar, kimyasal savaş ajanları
13- İlaçla zehirlenmeler
14- Ötanazide kullanılan ilaçlar ve diğer yöntemler.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Zehirlenmelerde toksikokinetik, toksikodinamik ve toksik sendromları tanımlayabilme
2- Zehirlenmeye yaklaşım ilkelerini değerlendirebilme
3- Sık görülen zehirlenmelerde tanı, tedavi ilkelerini kavrayabilme
4- Antidotları ve kullanım ilkelerini tanımlayabilme
5- Zehirlenmede kullanılan laboratuar yöntemlerini tanımlayabilme
6- Zehirlenmelerde toksikokinetik, toksikodinamik ve toksik sendromları tanımlayabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Veteriner Klinik Toksikoloji (ŞANLI, Y.,2002, Ankara)
Yardımcı Kaynaklar Gupta R.C., Veterinary toxicology Basic and Clinical Principles, Elseiver, USA, 2007. Peterson M.E., Talcott P.A., Small animal Toxicology,second edition, USA Saunders- Elseiver, 2006. Osweiler, G.D., Carson, T.L., Buck, W.B., Van Gelder, G.A., Clinical and Diagnostic Veterinary Toxicology 1985, USA. Gfeller R.G., Messonnier, S.P.,Small Animal Toxicology and Poisonings (2004, USA). Descotes J., Immunotoxicology of Drugs and Chemicals: An Experimental and Clinical Approach. Volume I Princıples and Methods of Immunotoxicology. 2004, Netherlands

Ders ile ilgili dosyalar