Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > İlk ve Acil Yardim > YEŞİL KİMYA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YEŞİL KİMYA Birinci düzey SEC 140 Seçmeli 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SERKAN DAYAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Serkan DAYAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli on Line
Dersin amacı Yeşil Kimya’nın temel prensipleri doğrultusunda analiz metodolojilerinin geliştirilmesi ve üretim sistemlerinin çevreci yaklaşımlarla nasıl zenginleştirilebildiğinin aktarılması amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Yeşil Kimya nedir? Uygulama alanları ve nelerdir? Yeşil Kimya’nın temel prensipleri ve metodolojileri hakkında bilgiler. Laboratuvar teknolojilerinin çevreci sistemlerle birleştirilmesi nasıl sağlanır?

Dersin içeriği
1- Yeşil Kimya kavramı ve önemi
2- Yeşil Kimya Stratejileri
3- Yeşil Kimya’nın 12 temel ilkesini uygulamalarla öğrenmek
4- Yenilenebilir kaynaklar ile yeşil kimya ilkelerinin karşılaştırılması I
5- Yenilenebilir kaynaklar ile yeşil kimya ilkelerinin karşılaştırılması II
6- Endüstriyel ve enstrümental analizler
7- Analiz yöntemlerinde yeşil kimya ölçütlerinin uygulanması
8- Mevcut analiz yöntemlerin yeşil kimya uyumluluklarının tartışılması
9- Üretim-Analiz süreçlerinin yeşil ölçütlerle belirlenmesi ve maliyet hesaplamaları
10- Laboratuvar ölçeğinde minimum atık prosedürlerinin yerleştirilmesi ve geliştirilmesi
11- Çevre kimyası, ilaç kimyası vb. alanlarda ilgili ölçütlerin uyarlanması
12- Yeşil kimya uygulamalarının pratik sonuçları ve geri dönüşleri
13- Sürdürülebilir bir kalkınma için neler yapabiliriz.
14- Yeşil kimyanın üretim/laboratuvarlarımızdaki yeri ve geleceği
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yeşil kimya kavramları ve temel prensiplerini öğrenme.
2- Yenilenebilir enerji kaynakları ile endüstriyel uygulamalarda yeşil kimya prensiplerinin yerini öğrenme.
3- Minimum atıkla proses verimliliğini öğrenme.
4- Sürdürülebilir bir yaşam için kimyasal yaklaşım ve bakış açısını öğrenme.
5- Laboratuvar uygulamalarında yeşil kimya prensiplerinin uygulanması için bilgi edinme.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- İntravenöz girişim yapar ve bakanlıkça belirlenen acil ilaçları ve sıvıları kullanır.
4- Temel -ileri hava yolu ve oksijen uygulamaları, endotrakeal entübasyon uygulamasını yapar.
5- Hasta/yaralıyı değerlendirir ve sorununu saptar. Hastanın nakil için hazır hale gelmesini ve uygun taşıma teknikleri ile hastanın naklini sağlar.
6- Travma stabilizasyonu, kırık, çıkık ve burkulmalarda stabilizasyonu sağlar. Yara kapatma ve basit kanama kotrolünü yapar.
7- EKG çekimi ve ritim değerlendirmesi yapar.
8- Monitörizasyon ve defibrilasyon. uygulaması yapar.
9- Temel yaşam desteği protokollerini uygular. Acil doğum durumunda doğum eylemine yardımcı olur.
10- Ambulansı teknik, tıbbi araç-gereç ve malzeme yönünden kullanıma hazır halde bulundurur, zorunlu hallerde ambulansta sürücülük görevi yapar.
11- Görevinin tüm aşamalarında haberleşme ağını doğru ve hızlı bir biçimde kullanır. Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alır. Sağlığı koruma ve güvenlik önlemlerini uygular.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı DERS NOTLARI
Yardımcı Kaynaklar DERS NOTLARI

Ders ile ilgili dosyalar