Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EDEBİYAT VE SOSYOLOJİ II |
İkinci düzey |
TDE 580 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HİLAL AKÇA ÖCAL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. HİLAL AKÇA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Edebi eserler üzerinden sosyolojik değerlendirmeler yapmak.
|
Dersin tanımı
|
Edebiyat ve Sosyoloji ilişkisi kurarak disiplinler arası çalışma yapmak.
|
1- |
Dersin kapsamı, içeriği, kaynakça bilgisi. Okunacak eserler.
Türkiye’de edebiyat sosyolojisine dair çalışmalar
|
2- |
Türkiye’de edebiyat sosyolojisine dair genel değerlendirme
|
3- |
Edebiyat Sosyolojisinde Temel Yaklaşımlar
|
4- |
Marksist Yaklaşımın Öncüleri: Marx-Engels-Lenin
|
5- |
Toplumcu Gerçekçi Sanat Anlayışı
|
6- |
Türk Edebiyatında Toplumcu Gerçekçiler
|
7- |
Oryantalizm ve Oksidentalizm
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Edebiyat ve Siyaset
|
10- |
Edebiyat ve Mizah
|
11- |
Basın yayın dünyasında edebi metinlerin kullanımı
|
12- |
Örnek metin inceleme
|
13- |
Örnek metin inceleme
|
14- |
Örnek metin inceleme
|
15- |
FİNAL
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Edebiyat Sosyolojisinin temel ilkelerini kavrar
|
2- |
Toplumcu gerçekçi sanat anlayışını kavrar.
|
3- |
Edebi metinler üzerinden toplumcu gerçekçiliğin izini sürer.
|
4- |
Oryantalizmi kavrar.
|
5- |
Oksidentalizmi kavrar.
|
6- |
Edebiyat ve siyaset ilişkisi kurar.
|
7- |
Edebiyat ve mizah ilişkisi üzerinden toplumsal çıkarımlar yapar.
|
8- |
Basın yayın dünyasında edebi metinlerin kullanımını değerlendirir.
|
9- |
.
|
10- |
.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir
|
|
2- |
Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir
|
|
3- |
Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir
|
|
4- |
Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama, tartışma ve çözüm üretme becerisine sahiptir
|
|
5- |
Türkçe ve yabancı kaynakları etkin bir biçimde kullanma becerisine sahiptir
|
|
6- |
Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir
|
|
7- |
Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
|
|
8- |
Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir
|
|
9- |
Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır
|
|
10- |
Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir
|
|
11- |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir
|
|
12- |
Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır
|
|
13- |
Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur
|
|
14- |
Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir
|
|
15- |
Felsefi literatüre katkıda bulunur
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
4
|
64
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
16
|
5
|
80
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
4
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
4
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
SOYKAN, Ö. N. : 2009 Edebiyat Sosyolojisi, Dönence Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
ESCARPİT, Robert, (1968), Edebiyat Sosyolojisi, (çev: Ali Türkay Yazıcı), İstanbul, Remzi Kitabevi.
TODOROV, Tzvetan, (2001), Poetikaya Giriş, (çev: Kaya Şahin), İstanbul, Metin Yayınları.
ÜLKEN, H. Z. , (1969), Sosyoloji Sözlüğü, İstanbul, MEB Yayınları.
WATT, Ian-Roland, Barthes, (2002), Roman ve Gerçek Etkisi, (çev: Mehmet Sert), İstanbul, Don Kişot Yayınları.
Karpat, K. H. (2014); Türk Siyasi Tarihi, İstanbul: Timaş Yay.
Karpat, K.l H. (2017); Edebiyat ve Toplum, İstanbul: Timaş Yay.
|
|