Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe (yüksek Lisans) > EDEBİYAT VE SOSYOLOJİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EDEBİYAT VE SOSYOLOJİ II İkinci düzey TDE 580 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HİLAL AKÇA ÖCAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HİLAL AKÇA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Edebi eserler üzerinden sosyolojik değerlendirmeler yapmak.
Dersin tanımı Edebiyat ve Sosyoloji ilişkisi kurarak disiplinler arası çalışma yapmak.

Dersin içeriği
1- Dersin kapsamı, içeriği, kaynakça bilgisi. Okunacak eserler. Türkiye’de edebiyat sosyolojisine dair çalışmalar
2- Türkiye’de edebiyat sosyolojisine dair genel değerlendirme
3- Edebiyat Sosyolojisinde Temel Yaklaşımlar
4- Marksist Yaklaşımın Öncüleri: Marx-Engels-Lenin
5- Toplumcu Gerçekçi Sanat Anlayışı
6- Türk Edebiyatında Toplumcu Gerçekçiler
7- Oryantalizm ve Oksidentalizm
8- ARA SINAV
9- Edebiyat ve Siyaset
10- Edebiyat ve Mizah
11- Basın yayın dünyasında edebi metinlerin kullanımı
12- Örnek metin inceleme
13- Örnek metin inceleme
14- Örnek metin inceleme
15- FİNAL
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Edebiyat Sosyolojisinin temel ilkelerini kavrar
2- Toplumcu gerçekçi sanat anlayışını kavrar.
3- Edebi metinler üzerinden toplumcu gerçekçiliğin izini sürer.
4- Oryantalizmi kavrar.
5- Oksidentalizmi kavrar.
6- Edebiyat ve siyaset ilişkisi kurar.
7- Edebiyat ve mizah ilişkisi üzerinden toplumsal çıkarımlar yapar.
8- Basın yayın dünyasında edebi metinlerin kullanımını değerlendirir.
9- .
10- .

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama, tartışma ve çözüm üretme becerisine sahiptir
5- Türkçe ve yabancı kaynakları etkin bir biçimde kullanma becerisine sahiptir
6- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir
7- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir
15- Felsefi literatüre katkıda bulunur
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 4 64
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 4
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   4
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı SOYKAN, Ö. N. : 2009 Edebiyat Sosyolojisi, Dönence Yayınları, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar ESCARPİT, Robert, (1968), Edebiyat Sosyolojisi, (çev: Ali Türkay Yazıcı), İstanbul, Remzi Kitabevi. TODOROV, Tzvetan, (2001), Poetikaya Giriş, (çev: Kaya Şahin), İstanbul, Metin Yayınları. ÜLKEN, H. Z. , (1969), Sosyoloji Sözlüğü, İstanbul, MEB Yayınları. WATT, Ian-Roland, Barthes, (2002), Roman ve Gerçek Etkisi, (çev: Mehmet Sert), İstanbul, Don Kişot Yayınları. Karpat, K. H. (2014); Türk Siyasi Tarihi, İstanbul: Timaş Yay. Karpat, K.l H. (2017); Edebiyat ve Toplum, İstanbul: Timaş Yay.

Ders ile ilgili dosyalar