Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. FUNDA DEMİRTAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. FUNDA DEMİRTAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders teorik olarak anlatılacak, yazı çeşitleri konusunda uygulamalı çalışma yapılacaktır.
|
Dersin amacı
|
Kültür ve medeniyetimizin bilinmesinde önemli bir yapı taşı olan Osmanlı Türkçesi konusunda öğrenciye gerekli bilgiyi kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Osmanlıca bir metni okuyabilmek için gerekli gramer bilgisinin kazandırılması ve farklı yazı çeşitlerinin okunması.
|
1- |
Osmanlı alfabesi; Harflerin bitişmeleri; Alıştırmalar ve metin
|
2- |
Farsça tamlamalar; Alıştırmalar ve metin
|
3- |
İsm-i mensup; Farsça’da İsm-i alet; Alıştırmalar ve metin
|
4- |
Farsça İsm-i mekân; Meslek isimleri; Sayılar; Alıştırmalar ve metin
|
5- |
Günler; Aylar; Olumsuzluklar; Alıştırmalar ve metin
|
6- |
Farsçada son ekler; Yazılışları ve Okunuşları aynı Anlamları farklı kelimeler; Alıştırmalar ve metin
|
7- |
Matbu metin Okumaları
|
8- |
Matbu metin Okumaları
|
9- |
Matbu metin Okumaları
|
10- |
Matbu metin Okumaları
|
11- |
Matbu metin Okumaları
|
12- |
Yazı Çeşitleri;Kufi, Nesih, Sülüs, Muhakkak,
|
13- |
Reyhani, Tevki, Rikâ’, Talik
|
14- |
Siyakat, Rik’a, Divani
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Konuyla ilgili kaynakları tanır.
|
2- |
Osmanlıca bir metni okuyabilmek için gerekli grameri öğrenir.
|
3- |
Türkçe, Arapça ve Farsça'nın belirli kurallar çerçevesinde birleşmesinden oluşan Osmanlı Türkçesi hakkında temel bilgiler edinir.
|
4- |
Türkçe, Arapça ve Farsça kelimeler konusunda tahlil yapabilir.
|
5- |
Yazı çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
6- |
Matbu ve elyazması metinleri okuma becerisi kazanır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
2- |
Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
|
|
3- |
Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
|
|
4- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
|
5- |
Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
|
|
6- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
7- |
Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
|
|
8- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
9- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
|
10- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
|
|
11- |
Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
|
|
12- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
13- |
Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
|
|
14- |
Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
15- |
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-Kurt, Yılmaz, Osmanlıca Dersleri I
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|