Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Protetik Diş Tedavisi (doktora) > MATEMATİK I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MATEMATİK I Üçüncü düzey MAT 111 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HACI AKTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ALİ DELİCEOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ALİ DELİCEOĞLU
Dersin veriliş şekli Örgün(Yüz Yüze)
Dersin amacı Branş derslerinde kullanılan temel matematik işlemlerinin öğretilmesinin yanında, analitik düşünme yeteneğinin kazandırılmasıdır.
Dersin tanımı Temel matematik konuları ve bunların mühendisliğe uygulamaları

Dersin içeriği
1- Kümeler, reel sayılar, bir denklem veya eşitsizliğin grafiği
2- Fonksiyonlar, bazı özel fonksiyonlar ve bu fonksiyonların pratik çizimleri
3- Trigonometrik fonksiyonlar, ters trigonometrik fonksiyonlar, üstel ve logaritmik fonksiyonlar, hiperbolik fonksiyonlar ve tersleri
4- Limit, sağ ve sol taraflı limitler, limit kuralları ve bir fonksiyonun limiti
5- Süreklilik, sürekli fonksiyonlar, sürekli fonksiyonların özellikleri
6- Türev kavramı, türev alma kuralları, ters fonksiyonun türevi, ters trigonometrik fonksiyonların türevi
7- Logaritma fonksiyonun türevi, üstel fonksiyonun türevi, logaritmik türev alma
8- Arasınav
9- Hiperbolik fonksiyonların türevi, ters hiperbolik fonksiyonun türevi
10- Parametrik denklemleri verilen fonksiyonların türevi, kapalı fonksiyonların türevi, yüksek mertebeden türevler
11- Türevin geometrik yorumu, türevin fiziksel uygulamaları
12- Bir fonksiyonun Maximum, Minumum noktaları, maximum-minumum problemleri
13- Türevle ilgili teoremler, L'Hospital kuralı, Rolle ve Ortalama Değer Teoremleri
14- Belirsiz şekiller, diferensiyeller
15- Asimtot kavramı, fonksiyonların değişimi incelenerek grafiklerinin çizimi
16- Final sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fonksiyon ve özelliklerini kavrayabilme
2- Limit kavramını anlayabilme
3- Bir fonksiyonun türevini almayı öğrenmek
4- Türev yardımıyla bazı fiziksel problemleri çözebilme
5- Maximum-minimum problemlerini çözme
6- Eğri çizimleri öğrenme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 8 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 8 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Mustafa Balcı, Genel Matematik 1, Balcı yayınları, 2008.
Yardımcı Kaynaklar Dennis G. Zill, Warren S. Wright, Calculus, Nobel yayınnları, 2013.

Ders ile ilgili dosyalar