Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm Rehberliği > HEYKEL ATÖLYE-III
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HEYKEL ATÖLYE-III Birinci düzey HEY201 3 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ISMAYIL HUSEYNOV
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ İSMAYIL HÜSEYNOV
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Haftalık ders planında belirtildiği akış içerisinde konular işlenir. uygulama yöntemiyle öğrencinin ilgisinin devamı sağlanır. Öğrencilere dönem boyunca verilen ve hazırlamaları istenen projeler sınavlarda puanlarını belirliyecektir
Dersin amacı Heykel sanatı mekansal düşünmeyi öğreten bir disiplindir.Aynı zamanda da çevremizdeki nesnelerin öğrenciler tarafından üç boyutlu algılanmasını sağlamaktadır.Canlı modelden yararlanarak yapılan çalışmalar öğrencilere artistik anatominin temel bilgilerini öğrenmelerini sağlar.
Dersin tanımı Canlı modelden faydalanarak 3-5 haftalık süreçler içinde heykel çalışmalarının yapılması

Dersin içeriği
1- Dersin amacının anlatılması, modelin duruşunun ve yapılacak olan çalışmanın hareketinin belirlenmesi, iskelet hazırlanmasının anlatılması. İskelet için malzemenin temin edilmesi ve belirlenen duruşa göre iskeletin yapılması.ilk çalışma olarak canlı modelden ayakta 70-80 cm yüksekliğinde figür çalışması uygun görülmüştür.
2- Heykelin kütlesinin oranlar göz önünde bulundurularak doldurulması, doldurulduğu zaman genel açılar ve planlar dikkate alınacaktır.
3- Tamamlanmış kütleyi netleştirerek kullanılan modelin anatomik özelliklerinin yakalanması. detayları dikkate alarak çalışmanın ilerletilmesi ve ayrıntılarının oturtulması.
4- Tamamlanmış kütleyi netleştirerek kullanılan modelin anatomik özelliklerinin yakalanması.detayları dikkate alarak çalışmanın ilerletilmesi ve ayrıntılarının oturtulması. Çalışmanın genel olarak gözden geçirilip, eksiklerinin giderilmesi.
5- ikinci çalışma için gerekli hazırlıkların yapılması (kompozisyonun belirtilmesi,iskeletin hazırlanması)
6- .Çalışmanın kil aşamasının genel kütlesinin tamamlanması,Tamamlanmış kütleyi netleştirerek kullanılan modelin anatomik özelliklerinin yakalanması,
7- Modle çalışmasının sonuçlandırılıp alçı kalıplarının alınarak sınava hazırlanması.
8- VİZE SINAVI
9- Rölyef çalışması için gereken hazırlıkların yapılması ve çalışmaya başlatılması.
10- Çalışmanın devamı
11- Rölyef çalışmasının sonuçlandırılıp değerlendirilmesi
12- Oturan figürden modle. Ayakta olan canlı modelle oturmuş olan modeller arasındaki temel çalışma prensiplerinin farkının anlatılması
13- Çalışmanın devamı
14- Çalışmanın devamı
15- FİNAL SINAVI. Çalışmasının sonuçlandırılması ve değerlendirilmesi.
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Heykel alanında teknik bilgilere sahip olma
2- Canlı modelden çalışarak artistik anatomi bilgilerin temellerine sahip olma
3- -
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
3- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
5- Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
6- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
7- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
8- İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
9- Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
10- Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
11- Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
12- Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
13- Bir turu planlar, uygular ve denetler.
14- İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
15- Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
16- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
17- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
18- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
19- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
20- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 28 4 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 28 2 56
Toplam iş yükü     233
AKTS     9.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar