Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Elektrik-elektronik Mühendisliği > DEVRE SENTEZİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DEVRE SENTEZİ Birinci düzey EM 473 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ HASAN ZORLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HASAN ZORLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Devre sentezinin    temelini oluşturan prensiplerin ayrıntılı bir  şekilde anlaşılması amaçlanmaktadır.Bu dersin temel konuları; Devre sentezi problemi,Devre fonksiyonları,Filtre fonksiyonlarında yaklaşımlar,frekans dönüşümleri,Pasif fitre fonksiyonları (Cauer ve Foster realizasyonu),Aktif filtre sentezi
Dersin tanımı Teorik Ders

Dersin içeriği
1- Devre sentezi problemi
2- Devre fonksiyonları
3- Devre fonksiyonları
4- Filtre fonksiyonlarında yaklaşımlar
5- Filtre fonksiyonlarında yaklaşımlar
6- Frekans dönüşümleri
7- Frekans dönüşümleri
8- Pasif filtre Sentezi
9- Pasif filtre Sentezi
10- Pasif filtre Sentezi
11- Pasif filtre Sentezi
12- Aktif filtre Sentezi
13- Aktif filtre Sentezi
14- Aktif filtre Sentezi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine katkı sağladı
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi katkısı sağladı.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine katkı sağladı
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine katkı sağladı
5- Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine katkı sağladı
6- Yaşam boyu öğrenmenin öneminin anlaşılmasına katkı sağladı
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 3 3
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 9 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 4
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   4
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   4
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   6
Genel toplam   10

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Şüha Bayındır, Elektronik Filtre Devreleri tasarımı, 1993
Yardımcı Kaynaklar M.E. Valkenburg, Introduction Modern Network Synhthesis, Wiley , 1960.

Ders ile ilgili dosyalar