Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Birinci düzey BSÖ 208 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. KENAN KOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ BETÜL COŞKUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Bu dersin yardımcı öğretim elemanı bulunmamaktadır.
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze /Canlı (Online), Anlatım, Soru cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
Dersin amacı Bilimsel araştırma süreçleri ve yöntemlerini öğrenmek, bilimsel araştırma önerileri hazırlayabilmek ve mevcut araştırmaları yorumlayabilmektir.
Dersin tanımı Bilimsel araştırmanın özelliklerini, önemini ve çeşitlerini; araştırma problemi ve sorusunu, değişken çeşitleri ve hipotez oluşturulmasını; araştırmada etik kuralları ve literatür taramasını; örnekleme ve veri toplama yöntemlerini; Geçerlilik-Güvenirlik ve veri analiz yöntemleri konularını içerir.

Dersin içeriği
1- Ders içeriğinin tanıtımı, dersin amacı ve işleyişi hakkında bilgilendirme
2- Bilimsel araştırmaya giriş, Bilimsel araştırmanın özellikleri, önemi ve kavramlar
3- Araştırma çeşitlerinin tanıtılması
4- Araştırma problemi ve sorusunun oluşturulması, değişken çeşitlerinin tanımlanması ve hipotez oluşturulması
5- Araştırmada etik kurallar. Literatür taraması
6- Örnekleme ve veri toplama yöntemleri
7- Geçerlilik-Güvenirlik
8- Konu tekrarı
9- Veri Analizi (Tanımlayıcı istatistik ve parametrik-nonparametrik testlerin tanıtılması)
10- Deneysel Araştırma
11- Korelasyonel Araştırma
12- Nedensel-Karşılaştırma Araştırması
13- Anket araştırması
14- Makale tartışma
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel araştırmanın önemini ifade eder.
2- Bilimsel araştırma çeşitlerini tanır.
3- Araştırma sorusu ve hipotez oluşturur.
4- Bilimsel araştırma etiğini açıklar.
5- Örnekleme ve veri toplama yöntemlerini kullanmayı öğrenir.
6- Veri analiz yöntemlerini tanır.
7- Bilimsel araştırma örneklerini eleştirir.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 4 8
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar - Fraenkel, J.R. & Wallen, N.E. (2006). How to design and evaluate research in education. 6. Edition. New York: McGraw-Hill. - Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.

Ders ile ilgili dosyalar