Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Tarimsal Biyoteknoloji > MESLEKİ İNGİLİZCE II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEKİ İNGİLİZCE II Birinci düzey Mİ 202 Zorunlu 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Ingilizce
Koordinatör PROF. DR. SEMİH YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Semih Yılmaz
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Örgün eğitim (yüz yüze)
Dersin amacı Mesleki İngilizce II dersinde ziraat öğrencileri için gerekli kelime bilgisi, İngilizce'den Türkçe'ye çeviri teknikleri, seminer teknikleri verilmektedir.
Dersin tanımı İngilizce ile Türkçe arasındaki Yapısal Farklılıklar İngilizce’den Türkçe’ye çeviri kuralları, Cümle yapısı. Çeviri örnekleri (mesleki, Teknik Kelime Bilgisi Çalışmaları CV ve Resmi mektupların yazılması

Dersin içeriği
1- Türkçe'den İngilizce'ye çeviri kuralları
2- Çeviri örnekleri (akademik)
3- Çeviri örnekleri (Ziraat ile ilgili)
4- Çeviri örnekleri (Yaşam bilimleri ile ilgili)
5- Teknik Kelime Bilgisi Çalışmaları (kelime ezberleme)
6- Teknik Kelime Bilgisi Çalışmaları (ezberlenmesi gerekmeyen kelimeler)
7- Teknik Kelime Bilgisi Çalışmaları (ezberlenmesi gereken kelimler)
8- Ara sınav haftası
9- Seminer hazırlama
10- Seminer hazırlama
11- Akademik yayın örnekleri çalışması
12- Akademik yayın örnekleri çalışması
13- Resmi mektup hazırlama
14- CV hazırlama
15- Yılsonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İngilizce’den Türkçe’ye çeviri kurallarını bilir
2- Türkçe''den İngilizce''''ye çeviri kurallarını bilir
3- Akademik yayın ve seminer hazırlama tekniğini bilir
4- Çeviri örnekleri (mesleki ve ziraat ile ilgili) çalışabilir
5- Teknik kelime bilgisi çalışmaları yapabilir
6- Resmi mektup ve CV hazırlama tekniğini bilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bitkisel ve hayvansal tarım üretimin genel prensiplerini bilir
2- Biyoteknoloji ile ilgili kavram ve teknikleri bilir, inceleyebilir, yorumlayabilir, çözüm üretebilir
3- Biyoteknoloji eğitim alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bitkisel ve hayvansal üretimde kullanabilir
4- Tarımsal faaliyeti içinde yer alan ve ekonomik üretimi yapılan tarımla ilgili genetik gelişim, üreme, genetik mühendisliği, endüstriyel üretim, bitkisel, hayvansal ve mikrobiyal teknolojik yaklaşımlar, enzim teknolojisi konularında gerekli bilgiye sahiptir.
5- Biyoteknoloji alanında ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
6- Yaşam boyu öğrenme gereçlerinin ve sistemlerinin farkındadır ve etkin olarak kullanabilir. İçinde bulunduğu sosyal çevre ile iletişim kurar, faydalı projeler üretir ve uygular
7- Islah çalışmalarını yürütebilir, ıslah çalışmalarında moleküler ve doku kültürü uygulamalarını bilir ve uygulayabilir.
8- Genetik mühendisliği ve rekombinant DNA teknolojisi için gerekli moleküler teknikleri bilir ve uygulayabilir.
9- Genetik mühendisliği ve biyoteknoloji alanında etik ilkelere vakıftır.
10- Bitki, Hayvan ve Mikro organizmalarının biyolojisini, fizyolojisini ve genetiğini bilir
11- Tohum teknolojisinde girişimcilik yapabilir ve DNA testleriyle ilgili tarım, çevre ve tıp alanında çalışabilir
12- Bitki, hayvan ve mikrobiyoloji alanda girişimcilik yapabilir ve enzim ve gen teknolojilerinde proje üretebilir
13- İngilizce literatürü takip edebilecek durumdadır
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı READING COMPREHENSION-1. BASKI 1987. ODTU yayınları Robert Barrass,Scientists Must Write, Science Paperbacks,Champan and Hall London 1978
Yardımcı Kaynaklar Bülent Kandiller, Aysun Velioğlu, Reader at Work 1. ODTU yayıncılık Reader at Work 2 METU-ODTU yayınları

Ders ile ilgili dosyalar