Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Kamu Hukuku (ikinci Öğretim) (y.l) > ÇAĞDAŞ HADİS ÇALIŞMALARI ELEŞTİRİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇAĞDAŞ HADİS ÇALIŞMALARI ELEŞTİRİSİ İkinci düzey TİB 668 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SÜLEYMAN DOĞANAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr. Süleyman DOĞANAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı M. Hulusi Yeşil
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Hadise yaklaşım konusunda çağdaş dönemin ana vasıfları hakkında öğrencileri bilgilendirmek, öğrencilerin muhtelif yaklaşımlar arasında mukayese ve tercih yapabilme kabiliyetini geliştirmek, çağdaş yorumların kaynakları, tartışmaların temel konuları hakkında bilgiler vermek ve öğrencilere akademik bir gözle değerlendirme yapabilme kabiliyeti kazandırmak.
Dersin tanımı Çağdaş hadis çalışmalarının eleştirel bir yaklaşımla incelendiği derstir.

Dersin içeriği
1- Çağımızda İslâm toplumunun genel durumu
2- Çağdaş dönemin temel özellikleri ve Hadis
3- Çağdaş hadis çalışmalarının tarihi ve felsefi arkaplanı
4- Çağdaşlaşma dönemi hadis meselelerine farklı yaklaşımlar
5- Çağdaş Yaklaşımın İslam Dünyasındaki Öncüleri
6- Oryantalistlerin çağdaşlaşmaya yaklaşımları
7- Arasınav
8- Oryantalist düşüncenin hadis çalışmalarına etkisi
9- Oryantalist yaklaşım ve çağdaş yaklaşımın metot açısından mukayesesi
10- Çağdaşlaşma dönemi metodolojileri bağlamında yeni yorumlama yöntemleri
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hadis hakkında edindiği önceki bilgilerini sorgulayabilme ve mukayeseli olarak test edebilme kabiliyeti kazanma.
2- Çağdaşlaşma döneminin temel ve ayırt edici özelliklerini tanıyıp, hadis ve sünnet ile ilgili yorumları analiz edebilme.
3- Çağdaş fikir akımları ve bunların hadislere bakışı konusunda farkındalığa sahip olma.
4- Çağdaş dönemde hadis konusunda yazılmış eserleri ve akademik çalışmaları, tahlil edebilme becerisini elde etme.
5- Hadisler konusunda geleneksel ve çağdaş yaklaşımların uyumlu bir şekilde yorumlanması konusunda beceri kazanabilme
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-İbrahim Hatiboğlu, Çağdaşlaşma ve Hadis Tartışmaları , İstanbul: Hadisevi, 2004 2- Daniel Brown, İslam Düşüncesinde Sünneti Yeniden Düşünmek, Ankara Okulu, 2009. 3-M. Hayri Kırbaşoğlu, İslam Düşüncesinde Hadis Metodolojisi, Ankara: Ankara Okulu, Ankara: Ankara Okulu, 1999. 4-Salahattin Polat, Hadis Araştırmaları
Yardımcı Kaynaklar 1-Süleyman Doğanay, Osyantalistlerin Hadisleri Tarihlendirme Yaklaşımları

Ders ile ilgili dosyalar