Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SÜLEYMAN DOĞANAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç.Dr. Süleyman DOĞANAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
M. Hulusi Yeşil
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Hadise yaklaşım konusunda çağdaş dönemin ana vasıfları hakkında öğrencileri bilgilendirmek, öğrencilerin muhtelif yaklaşımlar arasında mukayese ve tercih yapabilme kabiliyetini geliştirmek, çağdaş yorumların kaynakları, tartışmaların temel konuları hakkında bilgiler vermek ve öğrencilere akademik bir gözle değerlendirme yapabilme kabiliyeti kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Çağdaş hadis çalışmalarının eleştirel bir yaklaşımla incelendiği derstir.
|
1- |
Çağımızda İslâm toplumunun genel durumu
|
2- |
Çağdaş dönemin temel özellikleri ve Hadis
|
3- |
Çağdaş hadis çalışmalarının tarihi ve felsefi arkaplanı
|
4- |
Çağdaşlaşma dönemi hadis meselelerine farklı yaklaşımlar
|
5- |
Çağdaş Yaklaşımın İslam Dünyasındaki Öncüleri
|
6- |
Oryantalistlerin çağdaşlaşmaya yaklaşımları
|
7- |
Arasınav
|
8- |
Oryantalist düşüncenin hadis çalışmalarına etkisi
|
9- |
Oryantalist yaklaşım ve çağdaş yaklaşımın metot açısından mukayesesi
|
10- |
Çağdaşlaşma dönemi metodolojileri bağlamında yeni yorumlama yöntemleri
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hadis hakkında edindiği önceki bilgilerini sorgulayabilme ve mukayeseli olarak test edebilme kabiliyeti kazanma.
|
2- |
Çağdaşlaşma döneminin temel ve ayırt edici özelliklerini tanıyıp, hadis ve sünnet ile ilgili yorumları analiz edebilme.
|
3- |
Çağdaş fikir akımları ve bunların hadislere bakışı konusunda farkındalığa sahip olma.
|
4- |
Çağdaş dönemde hadis konusunda yazılmış eserleri ve akademik çalışmaları, tahlil edebilme becerisini elde etme.
|
5- |
Hadisler konusunda geleneksel ve çağdaş yaklaşımların uyumlu bir şekilde yorumlanması konusunda beceri kazanabilme
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
1
|
14
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
14
|
3
|
42
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-İbrahim Hatiboğlu, Çağdaşlaşma ve Hadis Tartışmaları , İstanbul: Hadisevi, 2004 2- Daniel Brown, İslam Düşüncesinde Sünneti Yeniden Düşünmek, Ankara Okulu, 2009. 3-M. Hayri Kırbaşoğlu, İslam Düşüncesinde Hadis Metodolojisi, Ankara: Ankara Okulu, Ankara: Ankara Okulu, 1999. 4-Salahattin Polat, Hadis Araştırmaları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1-Süleyman Doğanay, Osyantalistlerin Hadisleri Tarihlendirme Yaklaşımları
|
|