Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (doktora) > THERMODYNAMICS-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
THERMODYNAMICS-II Üçüncü düzey ME 301 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ TOYGUN DAĞDEVİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. VEYSEL ÖZCEYHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. ORHAN KEKLİKCİOĞLU
Dersin veriliş şekli Öğrenciler ile birebir konu anlatımı ve soru çözümleri yaparak
Dersin amacı Enerjinin kullanılabilirliği, yararlı iş , yararlı enerji, ikinci yasa verimi, gaz akışkanlı güç çevrimleri , buharlı güç çevrimleri, soğutma çevrimlerini öğrenme ve uygulayabilme, termodinamik özellik bağıntılarını kullanabilme.
Dersin tanımı Ekserji, güç ve buhar çevrimleri, soğutma çevrimlerini kapsayan sayısal ve sözel olarak bilgiler içeren zorunlu ders.

Dersin içeriği
1- Ekserji (kullanılabilirlik),
2- Ekserji (kullanılabilirlik),
3- Ekserji (kullanılabilirlik),
4- Gaz çevrimleri,
5- Gaz çevrimleri,
6- Buhar ve güç çevrimleri,
7- Buhar ve güç çevrimleri,
8- Soğutma çevrimleri,
9- Yıl İçi Sınav
10- Soğutma çevrimleri,
11- Termodinamik özellik bağıntıları,
12- Termodinamik özellik bağıntıları,
13- Gaz ve buhar karışımları, iklimlendirme
14- Gaz ve buhar karışımları, iklimlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mühendislik problemlerinin ikinci yasa çözümlemesini yapabilmek,
2- Güç ve soğutma çevrimlerinin prensiplerini ve uygulamalı denklemlerini bilme becerisi kazanmak
3- Farklı yaklaşımlarla termodinamik problemlerini çözme becerisi kazanmak,
4- Çözümü elde edilen termodinamik problemlerinin sonuçlarını yorumlama becerisi kazanmak.
5- Termodinamik Kanunlarını ve teorik temelini bilme becerisi kazanmak
6- Termodinamik’in temel prensiplerini ve uygulamalı denklemlerini bilme becerisi kazanmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     91
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 32
Kısa sınav 2 8
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Çengel.A.Yunus, Boles.A.Michael ,Thermodynamics An Engineering Approach
Yardımcı Kaynaklar Ders Notu

Ders ile ilgili dosyalar