Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
THERMODYNAMICS-II |
Üçüncü düzey |
ME 301 |
|
5 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ TOYGUN DAĞDEVİR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. VEYSEL ÖZCEYHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. ORHAN KEKLİKCİOĞLU
|
Dersin veriliş şekli
|
Öğrenciler ile birebir konu anlatımı ve soru çözümleri yaparak
|
Dersin amacı
|
Enerjinin kullanılabilirliği, yararlı iş , yararlı enerji, ikinci yasa verimi, gaz akışkanlı güç çevrimleri , buharlı güç çevrimleri, soğutma çevrimlerini öğrenme ve uygulayabilme, termodinamik özellik bağıntılarını kullanabilme.
|
Dersin tanımı
|
Ekserji, güç ve buhar çevrimleri, soğutma çevrimlerini kapsayan sayısal ve sözel olarak bilgiler içeren zorunlu ders.
|
1- |
Ekserji (kullanılabilirlik),
|
2- |
Ekserji (kullanılabilirlik),
|
3- |
Ekserji (kullanılabilirlik),
|
4- |
Gaz çevrimleri,
|
5- |
Gaz çevrimleri,
|
6- |
Buhar ve güç çevrimleri,
|
7- |
Buhar ve güç çevrimleri,
|
8- |
Soğutma çevrimleri,
|
9- |
Yıl İçi Sınav
|
10- |
Soğutma çevrimleri,
|
11- |
Termodinamik özellik bağıntıları,
|
12- |
Termodinamik özellik bağıntıları,
|
13- |
Gaz ve buhar karışımları, iklimlendirme
|
14- |
Gaz ve buhar karışımları, iklimlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mühendislik problemlerinin ikinci yasa çözümlemesini yapabilmek,
|
2- |
Güç ve soğutma çevrimlerinin prensiplerini ve uygulamalı denklemlerini bilme becerisi kazanmak
|
3- |
Farklı yaklaşımlarla termodinamik problemlerini çözme becerisi kazanmak,
|
4- |
Çözümü elde edilen termodinamik problemlerinin sonuçlarını yorumlama becerisi kazanmak.
|
5- |
Termodinamik Kanunlarını ve teorik temelini bilme becerisi kazanmak
|
6- |
Termodinamik’in temel prensiplerini ve uygulamalı denklemlerini bilme becerisi kazanmak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
3
|
3
|
9
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
2
|
1
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
91
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
32
|
Kısa sınav
|
2
|
8
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Çengel.A.Yunus, Boles.A.Michael ,Thermodynamics An Engineering Approach
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders Notu
|
|