Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Pedodonti (ankara Ü. Ort. Dr) > DİŞ DOKULARININ FORMASYONU, DİŞ SÜRMESİ VE KÖK REZORBSİYONU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİŞ DOKULARININ FORMASYONU, DİŞ SÜRMESİ VE KÖK REZORBSİYONU Üçüncü düzey ADPD 602 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe, İngilizce
Koordinatör DOÇ. DR. SALİH DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Mustafa Aydınbelge
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Mustafa Aydınbelge
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Diş dokularının formasyonu, diş sürmesive kök rezorbsiyonu hakkında yeterli teorik bilgi sahibi olunması
Dersin tanımı Dental dokuların formasyonu

Dersin içeriği
1- Mine dentin ve sement dokularının oluşumunu
2- Formasyon safhaları
3- Dişin sürme mekanizmaları
4- Kök rezorbsiyonu anomalileri
5- Dişin eksfoliasyonu
6- Oklüzyona ulaşma
7- boş
8- boş
9- boş
10- boş
11- boş
12- boş
13- boş
14- boş
15- boş
16- boş
17- boş
18- boş
19- boş
20- boş

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mine dentin ve sement dokularının oluşumunu bilir
2- Formasyon safhaları hakkında bilgi sahibi olur
3- Dişin sürme mekanizmaları
4- Kök rezorbsiyonu anomalileri
5- Dişin eksfoliasyonu
6- Oklüzyona ulaşma
7- boş
8- boş
9- boş
10- boş

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2- Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
3- Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
4- Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 5 50
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 5 50
Ödevler 10 4 40
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 2 4 8
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 30
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı boş
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar