Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HAYVANSAL BİYOTEKNOLOJİ |
Birinci düzey |
TBT 316 |
Seçmeli |
6 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SİBEL SİLİCİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Sibel SİLİCİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere hayvansal biyoteknoloji açısından bilimsel ve teknik anlayış sağlamak
Öğrencilere biyoteknoloji endüstrisine ticari ve etik bakışları vermek,
Kırsal ve kentsel komunitelerde hayvan biyoteknolojisinin potansiyel etkilerini öğretmek
|
Dersin tanımı
|
Ders biyoteknolojinin farklı görüşlerini tanımlar. Öğrenciler hayvan ve insan sağlığı ile gelişen teknoloji arasında ilişki kurmaya başlarlar. Biyoteknolojik ürün elde etmek için tarımsal, sosyal ve tıbbi alanlarda fizyolojik prosesleri nasıl modifiye edeceklerini kavrarlar.
|
1- |
Modern biyoteknolojinin tarihi, güvenlik
|
2- |
Gen ekspresyonu (DNAnın yapısı, DNA replikasyon, gen, RNA, transkripsiyon, proteinler)
|
3- |
Gen ekspresyonunun regülasyonu
|
4- |
Epigenetik
|
5- |
DNA kesme ve birleştirme, kesme fragmentleri, hücre transformasyonu
|
6- |
Klonlama vektörleri (plazmidler, bakteriyofajlar, kozmidler, yapay kromozomlar)
|
7- |
Moleküler biyoloji metodları ( Southern blot, polimeraz zincir reaksiyonları)
|
8- |
Sınav
|
9- |
DNA sekanslama, Mikroarray, antibadi üretimi
|
10- |
Hayvanlarda gen transfer metotları
|
11- |
Transgenik hayvanlar
|
12- |
Hayvan ve insan genom projeleri
|
13- |
Medikal biyoteknoloji
|
14- |
Sınav
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Gen ekspresyonu
|
2- |
Epigenetik
|
3- |
Klonlama
|
4- |
DNA sekanslama yöntemleri
|
5- |
Hayvanlarda gen transferi yöntemleri
|
6- |
Hayvan genom projeleri
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bitkisel ve hayvansal tarım üretimin genel prensiplerini bilir
|
|
2- |
Biyoteknoloji ile ilgili kavram ve teknikleri bilir, inceleyebilir, yorumlayabilir, çözüm üretebilir
|
|
3- |
Biyoteknoloji eğitim alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bitkisel ve hayvansal üretimde kullanabilir
|
|
4- |
Tarımsal faaliyeti içinde yer alan ve ekonomik üretimi yapılan tarımla ilgili genetik gelişim, üreme, genetik mühendisliği, endüstriyel üretim, bitkisel, hayvansal ve mikrobiyal teknolojik yaklaşımlar, enzim teknolojisi konularında gerekli bilgiye sahiptir.
|
|
5- |
Biyoteknoloji alanında ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenme gereçlerinin ve sistemlerinin farkındadır ve etkin olarak kullanabilir. İçinde bulunduğu sosyal çevre ile iletişim kurar, faydalı projeler üretir ve uygular
|
|
7- |
Islah çalışmalarını yürütebilir, ıslah çalışmalarında moleküler ve doku kültürü uygulamalarını bilir ve uygulayabilir.
|
|
8- |
Genetik mühendisliği ve rekombinant DNA teknolojisi için gerekli moleküler teknikleri bilir ve uygulayabilir.
|
|
9- |
Genetik mühendisliği ve biyoteknoloji alanında etik ilkelere vakıftır.
|
|
10- |
Bitki, Hayvan ve Mikro organizmalarının biyolojisini, fizyolojisini ve genetiğini bilir
|
|
11- |
Tohum teknolojisinde girişimcilik yapabilir ve DNA testleriyle ilgili tarım, çevre ve tıp alanında çalışabilir
|
|
12- |
Bitki, hayvan ve mikrobiyoloji alanda girişimcilik yapabilir ve enzim ve gen teknolojilerinde proje üretebilir
|
|
13- |
İngilizce literatürü takip edebilecek durumdadır
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
96
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
William J. Thieman and Michael A. Palladino. Introduction to Biotechnology. Pearson. 2009 and 2013.
H. Joe Bearden and John W. Fuquay, Applied Animal Reproduction, Prentice Hall, 1997.
P.L. Senger. Pathways to Pregnancy and Parturition. Current Conceptions, 2003.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders notları
|
|