Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ ÇALIŞMASI 4 |
Üçüncü düzey |
HİS 814 |
Zorunlu |
4 |
25.00 |
25.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ESRA BALCIOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Birkan YAKAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Doktora dönemindeki öğrencilerin tez çalışmasına yardımcı olmak
|
Dersin tanımı
|
Üçüncü düzeyde, ön koşulu olmayan, Türkçe verilen ve yüz yüze eğitim yapılan bir derstir
|
1- |
Hücre
|
2- |
Epitel dokusu
|
3- |
Bağ dokusu
|
4- |
Özel bağ dokusu tipleri
|
5- |
Kas dokusu
|
6- |
Sinir dokusu
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Dolaşım sistemi
|
9- |
Lenfoid organlar
|
10- |
Deri ve ekleri
|
11- |
Sindirim sistemi
|
12- |
Solunum sistemi
|
13- |
Üriner sistem
|
14- |
Endokrin sistem
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hücre ve organellerini tanımlar
|
2- |
Epitel ve bağ dokusu çeşitlerini bilir ve tanımlar
|
3- |
Kas dokusu, yapısı ve çeşitlerini bilir ve tanımlar
|
4- |
Sinir dokusu, nöron ve gliyal hücre yapısını bilir ve çeşitlerini tanımlar
|
5- |
Dolaşım sistemi, kalp ve damarların histolojik yapısını bilir ve tanımlar
|
6- |
Lenfoid organların yapısını, lenf folliküllerini ve immün sistemi bilir ve tanımlar
|
7- |
Deri ve eklerinin histolojik yapısını bilir ve tanımlar.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Nitelikli bilim insanı olur,
|
|
2- |
Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
|
|
3- |
Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
|
|
4- |
Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
|
|
5- |
Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
|
|
6- |
Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
|
|
7- |
Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
|
|
8- |
Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
|
|
9- |
Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
11- |
Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
14
|
4
|
56
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
4
|
56
|
Kısa sınavlar
|
14
|
4
|
56
|
Ara sınavlara hazırlık
|
14
|
4
|
56
|
Ara sınavlar
|
14
|
4
|
56
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
14
|
4
|
56
|
Laboratuvar
|
14
|
4
|
56
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
14
|
4
|
56
|
Araştırma
|
14
|
4
|
56
|
Toplam iş yükü
|
|
|
620
|
AKTS
|
|
|
25.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
14
|
70
|
Kısa sınav
|
4
|
15
|
Ödev
|
4
|
15
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-Text/Atlas of Histology. W.Saunders Company, 1988, First edition.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|