Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (yüksek Lisans) > TEZ ÇALIŞMASI 4
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 4 İkinci düzey HİS 814 4 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ESRA BALCIOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Birkan YAKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Doktora dönemindeki öğrencilerin tez çalışmasına yardımcı olmak
Dersin tanımı Üçüncü düzeyde, ön koşulu olmayan, Türkçe verilen ve yüz yüze eğitim yapılan bir derstir

Dersin içeriği
1- Hücre
2- Epitel dokusu
3- Bağ dokusu
4- Özel bağ dokusu tipleri
5- Kas dokusu
6- Sinir dokusu
7- Ara sınav
8- Dolaşım sistemi
9- Lenfoid organlar
10- Deri ve ekleri
11- Sindirim sistemi
12- Solunum sistemi
13- Üriner sistem
14- Endokrin sistem
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hücre ve organellerini tanımlar
2- Epitel ve bağ dokusu çeşitlerini bilir ve tanımlar
3- Kas dokusu, yapısı ve çeşitlerini bilir ve tanımlar
4- Sinir dokusu, nöron ve gliyal hücre yapısını bilir ve çeşitlerini tanımlar
5- Dolaşım sistemi, kalp ve damarların histolojik yapısını bilir ve tanımlar
6- Lenfoid organların yapısını, lenf folliküllerini ve immün sistemi bilir ve tanımlar
7- Deri ve eklerinin histolojik yapısını bilir ve tanımlar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli güncel bilgi birikimine sahip olmak
2- Fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Fizyoloji alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 4 56
Sunum / Seminer hazırlama 14 4 56
Kısa sınavlar 14 4 56
Ara sınavlara hazırlık 14 4 56
Ara sınavlar 14 4 56
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 4 56
Laboratuvar 14 4 56
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 14 4 56
Araştırma 14 4 56
Toplam iş yükü     620
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 14 70
Kısa sınav 4 15
Ödev 4 15
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-Text/Atlas of Histology. W.Saunders Company, 1988, First edition.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar