Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyosistem Mühendisliği(doktora) > SULAMADA UZAKTAN ALGILAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SULAMADA UZAKTAN ALGILAMA Üçüncü düzey BSM 625 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HASAN ALİ İRİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ HASAN ALİ İRİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Uzaktan algılama tekniklerini kullanarak sulama programlamasının yapılması, elde edilen veriler yardımıyla verim diğer özelliklerin tahmin edilebilmesi
Dersin tanımı Uzaktan algılama tekniklerini kullanarak sulama programlamasının yapılması, elde edilen veriler yardımıyla verim diğer özelliklerin tahmin edilebilmesi

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtılması, işlenecek konular hakkında bilgi verilmesi
2- Enerji nedir?
3- Sensör teknolojileri
4- Temassız ölçüm teknikleri
5- Suyun bitki üzerindeki etkilerinin ölçümü
6- Bitki su stres indeksi tanımı ve yöntemi
7- Vize
8- Bitki su stres indeksi ile ilgili hesaplamalar
9- Ödev
10- Spektroradyometre tanımı, çalışma prensibi
11- Spektroradyometre tarımda kullanımı
12- Vejetasyon indeksleri ve bitki özellikleri ile ilişkisi
13- Ödev
14- Ödev
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Termal veya infrared termometre ile nasıl ölçüm alınacağını öğrenir.
2- Yaprak sıcaklığı ve hava sıcaklığını kullanarak bitki su stres indeksini hesaplar
3- Spektroradyometre ile nasıl ölçüm alınacağını öğrenir.
4- Spektral ölçüm ile vejetasyon indekslerini hesaplar.
5- Vejetasyon indeksleri ile bitki özellikleri arasında nasıl ilişki kurulacağını öğrenir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2- Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4- Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5- Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8- Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 3 9 27
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 6 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Uzaktan Algılama ve Görüntü Yorumlama, Palme Yayınevi
Yardımcı Kaynaklar Uzaktan Algılma, Anadolu Üniversitesi Yayınları

Ders ile ilgili dosyalar