Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖZEL EMBRİYOLOJİ |
İkinci düzey |
VHE 503 |
Seçmeli |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FEYZULLAH BEYAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersin konusuna ilişkin bilgiler çeşitli görsel eğitim araçlarıyla anlatılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Yüksek lisans öğrencilerine endoderm, ektoderm ve mezoderm hakkında temel bilgiler vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Memeli ve kanatlılarda ektoderm, endoderm ve mezoderm olarak adlandırılan embriyonal yaprakların gelişimleri ile bunlardan meydana gelen organ ve sistemlerin gelişimi.
|
1- |
Sinir sisteminin gelişmesi
|
2- |
Serebral organlar, medulla spinalis, sinir gangliyonları,
|
3- |
Deri ve epidermal oluşumların meydana gelişi, deri, kıllar, yağ bezleri, ter bezleri, süt bezleri (memeler)
|
4- |
Duyu organlarının meydana gelişi, gözün oluşması, kulağın oluşması, koku alma organının oluşması
|
5- |
Ağız boşluğu ile ilgili organların meydana gelişi, tükrük bezlerinin oluşması, dilin olşması, dişlerin oluşması, adenohipofizin oluşması
|
6- |
Sindirim sisteminin meydana gelişi, birinci yutak kavsinden meydana gelen organlar
|
7- |
İkinci yutak kavisinden meydana gelen organlar
|
8- |
Arasınav
|
9- |
Üçüncü ve dördüncü yutak kavislerinden meydana gelen organlar
|
10- |
Yemek borusu, mide, karaciğer ve pankreas, kloaka, solunum sisteminin meydana gelişi
|
11- |
Dolaşım sisteminin gelişmesi, kan hücreleri, venalar, kalp arterleri, lenf damarı, lenf düğümleri, dalak,
|
12- |
Üriner sistemin gelişmesi, ilk böbrek, orta böbrek, son böbrek, böbreküstü bezlerinin gelişmesi.
|
13- |
Reprodüktif sistemin meydana gelişi
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sinir sisteminin gelişmesi hakkında bilgi sahibi olma
|
2- |
Deri ve epidermal oluşumların meydana gelişi, deri, kıllar, yağ bezleri, ter bezleri, süt bezlerinin gelişmesi hakkında bilgi sahibi olma
|
3- |
Duyu organlarının meydana gelişi, gözün oluşması, kulağın oluşması, koku alma organının oluşması hakkında bilgi sahibi olma
|
4- |
Ağız boşluğu ile ilgili organların meydana gelişi, tükrük bezlerinin oluşması, dilin, dişin oluşması hakkında bilgi sahibi olma
|
5- |
Üriner sistemin gelişmesi hakkında bilgi sahibi olma
|
6- |
Reprodüktif sistemin meydana gelişi hakkında bilgi sahibi olma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
16
|
1
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
16
|
1
|
16
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
8
|
1
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
16
|
1
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
106
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
80
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Veteriner Embriyoloji (Çevirmenler: İlhami Çelik, Yasemin Öznurlu, Medipres yayıncılık, Malatya 2011)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Veteriner Embriyoloji (Aytekin Özer, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara 2007)
|
|