Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KARŞILAŞTIRMALI ANATOMİ |
İkinci düzey |
VAN-529 |
Seçmeli |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ İMDAT ORHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç.Dr. Ayhan Düzler
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Farklı disiplinlerden gelen araştırmacı ve lisans üstü eğitim alan öğrencilere hem Hayvan türleri arasındaki ve insan ile karşılaştırmalı olarak anatomik farklılıklarını anlatmak hem de adlandırma ve benzeri temel anatomik çeşitliliği göstermek için bu ders verilmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste hayvan türleri ve insan arasındaki anatomik farklılıkların incelenmesi, temel doku, organ sistem özelliklerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır.
|
1- |
Lokomotor sistem Osteology
|
2- |
Lokomotor sistem Arthrology
|
3- |
Lokomotor sistem Myology
|
4- |
Sindirim sistemi
|
5- |
Solunum sistemi
|
6- |
Dolaşım Sistemi
|
7- |
Dolaşım Sistemi
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Üriner Sistem
|
10- |
Genital Sistem
|
11- |
Merkezi Sinir Sistemi
|
12- |
Perifer Sinir Sistemi
|
13- |
Memeliler, Kanatlı hayvanlar ve İnsan arasındaki anatomik farklılıklar.
|
14- |
Memeliler, Kanatlı hayvanlar ve İnsan arasındaki anatomik farklılıklar.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
memeli hayvanlarda anatomik farklılıkları bilme, karşılaştırma yapabilme.
|
2- |
Memeli ve kanatlı hayvanların anatomik farklılıklarını karşılaştırabilme.
|
3- |
Hayvanlar ile insan arasındaki anatomik farklılıkları karşılaştırmalı olarak bilme anlama söyleme ve yazabilme
|
4- |
Hayvan türleri arasında sistematik anatomik farklılıkları bilme
|
5- |
Hayvanlar arasındaki topografik anatomik farklılıkları bilme
|
6- |
Elde edilen bilgilere dayanarak hayvanlar üzerinde daha doğru ve isabetli çalışabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
|
|
3- |
Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
|
|
4- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
|
|
5- |
Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
|
|
6- |
Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
|
|
7- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
|
|
8- |
Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
|
|
9- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
|
|
10- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
|
|
11- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
|
|
12- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
5
|
2
|
10
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
99
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Dursun N. (2003): Veteriner Anatomi I. Medisan Yayınevi, Ankara.
Dursun N. (2003): Veteriner Anatomi II. Medisan Yayınevi, Ankara.
Dursun N. (2003): Veteriner Anatomi III. Medisan Yayınevi, Ankara.
Dursun N. (2003): Kanatlı Anatomisi. Medisan Yayınevi, Ankara.
Dursun N. (2003): Veteriner Topografik Anatomi. Medisan Yayınevi, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Barone R (1986): Anatomie Comparee Des Mammiferes Domestiques.VigotFreresParis.
Doğuer S, Erençin Z (1962): Evcil Hayvanların Komparatif Anatomisi. Ankara Üni. Basımevi, Ankara.
Dyce KM, Sack WD, Wensing CJG (1987): Textbook of Veterinary Anatomy. WB. Saunders Company, London.
Getty R (1975): The Anatomy of The Domestic Animals. WB. Saunders Company, London.
Nickel R, Schummer A, Seiferle E (1986): The Anatomy of the Domestic Animals. Verlag Paul Parey, Hamburg.
|
|