Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Gazetecilik (yüksek Lisans) > EGEMEN YAKLAŞIMLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EGEMEN YAKLAŞIMLAR İkinci düzey GZT 541 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FARUK TEMEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Faruk TEMEL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı İletişim disiplininde ana akım yaklaşımların felsefi temellerinin açıklanması ve kuramların sınıflandırılarak tanımlanması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı İletişim alanına temel oluşturan ana akım kuramların felsefi ve sosyolojik perspektifle çözümlenmesini esas alan bir ders niteliği taşımaktadır.

Dersin içeriği
1- Avrupa''daki devrim süreçleri ve ortaya çıkan yapının analizi
2- Pozitivist Felsefe
3- Kuram, Teori ve Bilimsel Yaklaşıma İlişkin İnceleme
4- Egemen Yaklaşımların Felsefi Temelleri
5- Chicago Okulunun Çözümlemeleri
6- Davranışcı, İşlevselci, Simgesel Etkileşimci Yaklaşım
7- Güçlü Etkiler Dönemi Kuramları
8- Güçlü Etkiler Dönemi Kuramları
9- Sınırlı Etkiler Dönemi Kuramları
10- Sınırlı Etkiler Dönemi Kuramları
11- Güçlü Etkilere Dönüş Kuramları
12- Yeni Medya Kuramları
13- Kuram ve Kuramcılara İlişkin Genel Değerlendirme
14- Kuramlar ve Günümüz sosyo-politik yapısına ilişkin güncel tartışmalar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel yapının oluşumunu öğrenir.
2- Ana akım kuramların felsefi alt yapısını öğrenir.
3- Egemen yaklaşımları bilir.
4- Egemen yaklaşımlar ve günümüz toplumsal yapısına ilişkin çözümleme yapar.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kitle İletişim Kuramları Kavramlar-Okullar-Modeller-Burak ÖZÇETİN Chicago Okulu pragmatik Sosyal Teoride İletişimin Keşfi-Oya MORVA İletişim Araştırmaları ve Kuramları- Şermin TEKİNALP-Ruhdan UZUN Öteki Kuram- İrfan ERDOĞAN-Korkmaz ALEMDAR Anakım Medya Kuramları-Ömer ÖZER İletişim Kuramlarına Anlam Vermek-Oya Tokgöz İletişim kuramları Yaklaşımlar- Nazife GÜNGÖR
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar