Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > DAVRANIŞ BİLİMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DAVRANIŞ BİLİMLERİ Birinci düzey A-İŞL102 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Davranış Bilimleri I dersi
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET COŞKUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET COŞKUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Sunum yardımıyla sözlü anlatım
Dersin amacı İnsan davranışlarını anlama, anlamlandırma ve yorumlama kabiliyetini geliştirmektir. Bu derste ayrıca öğrencilerin kişisel gelişimlerine de yardımcı olunmaktadır.
Dersin tanımı Davranış Bilimleri II sosyoloji ve sosyal psikoloji bilimlerinin davranış bilimleri ile ilgili kısımlarını içermektedir.

Dersin içeriği
1- Sosyolojiye giriş
2- Toplumda iletişim
3- Sosyolojide kurumlar
4- Gruplar
5- Gruplar
6- Grup Dinamiği
7- Grup Dinamiği
8- Ara sınav
9- Gruplarda Liderlik
10- Gruplarda Liderlik
11- Sosyal Yapı
12- Sosyal tabakalaşma, sosyal hareketlilik
13- Toplumsal güven
14- Davranışta Savunma Mekanizmaları
15- Davranışta Savunma Mekanizmaları
16- Final sınavı
17- Final sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İnsan davranışlarının temel dinamiklerini açıklar
2- Davranıştaki sosyolojik ve sosyal psikolojik süreçleri listeler
3- Davranışa yönelik etki eden faktörlere örnek verir
4- Alternatif davranış teorilerini eleştirir
5- Davranış bilimlerinde öğrendiği bilgileri ödevlerde uygular
6- İnsanların çeşitli bağlamlardaki davranışlarını karşılaştırır
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 1 6 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 12 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     112
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sosyoloji ders kitapları
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar