Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > TECHNICAL ENGLISH-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TECHNICAL ENGLISH-II Birinci düzey MYD 102 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili İNGİLİZCE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT ÇELİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. LEVENT ÖNAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Bu dersin sonunda öğrencilerin bilimsel bir ortamda mühendislikle ilgili bilgilerini ve fikirlerini İngilizce kullanarak açıklamak ve okudukları herhangi bir konudaki yazıyı anlayarak değerlendirme becerilerini kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu ders kapsamında, çeşitli Bilim dalları (matematik, fizik, kimya) ve mühendislik ile ilgili kavramlar; endüstride kullanılan araçlar, motorlar, ölçü aletleri; temel mühendislik konuları olan malzeme, mekanik, termodinamik, statik, imalat ile ilgili örnek konular incelenecektir.

Dersin içeriği
1- Çeşitli Bilim dalları (matematik, fizik, kimya) ve mühendislik ile ilgili kavramlar
2- Çeşitli Bilim dalları (matematik, fizik, kimya) ve mühendislik ile ilgili kavramlar
3- Çeşitli Bilim dalları (matematik, fizik, kimya) ve mühendislik ile ilgili kavramlar
4- Endüstride kullanılan araçlar, motorlar, ölçü aletleri
5- Endüstride kullanılan araçlar, motorlar, ölçü aletleri
6- Malzeme ile ilgili örnek konuların incelenmesi
7- Malzeme ile ilgili örnek konuların incelenmesi
8- Malzeme ile ilgili örnek konuların incelenmesi
9- Termodinamik ile ilgili örnek konuların incelenmesi
10- Termodinamik ile ilgili örnek konuların incelenmesi
11- Statik ile ilgili örnek konuların incelenmesi
12- Statik ile ilgili örnek konuların incelenmesi
13- İmalat ile ilgili örnek konuların incelenmesi
14- İmalat ile ilgili örnek konuların incelenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Etkin yabancı dil okuma, konuşma ve yazma becerisi kazandırılması
2- Yabancı dilde etkin rapor yazabilme becerisinin geliştirilmesi
3- Yabancı dilde sunum yapabilme becerisi kazandırılması
4- Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi kazandırılması
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar