Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EMERGING FOOD TECHNOLOGIES |
İkinci düzey |
FDE 545 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
None
|
Eğitimin dili
|
English
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA FİNCAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Assist.Prof.Dr.Mustafa Fincan
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
None
|
Dersin veriliş şekli
|
Face to face
|
Dersin amacı
|
This course will focus on the recently emerged food processing technologies and aims at getting students to gain knowledge on their advantages compared to the conventional processing methods, form of the application,specific product/process parameters and potential area of the application
|
Dersin tanımı
|
Although conventional food processing methods are widely employed for preservation and processing of the food, they also cause the food quality to be lost. Wheter such loses can be minimized or novel food products can be developed by using novel food technologies will be the main focus in this course. At the beginning of the course, methodolgies used in the conventional technologies will be briefly summarized, thereafter a novel food processing technology per one/two weeks will be introduced with a particular emphasis on the most important effects, theoretical mechanism, the effects on food constituents, form of the application, and potential areas of the application
|
1- |
Causes of the deterioration in foods, and the methodology to obtain a shelf life- stable food product
|
2- |
Conventional processes (heating,freezing and drying etc)for preventing food deterioration, and other processes
|
3- |
Recently emerged processes (REP), why need novel processes,a comparison to the conventional ones
|
4- |
REP:Ultrasounds
|
5- |
REP:High Hydrostatic Pressure
|
6- |
REP:Pulsed Electric Field, Microbial and enzyme inactivation
|
7- |
REP:Pulsed Electric Field,Extraction and Food product modification
|
8- |
REP:Ohmic- and Radiofrequency -Heating
|
9- |
REP:Microwaves
|
10- |
REP:Ultraviole and Infrared
|
11- |
REP:Irradiation
|
12- |
REP:Ozone
|
13- |
REP:Plasma
|
14- |
REP:Carbondioxide
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
At the end of the course, students should have gained the necessary knowledge and skills described in the objectives of the course
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek.
|
|
2- |
Gıda Mühendisliği alanındaki bir problemi tanılamak, çözüm yöntemi geliştirmek ve uygulamak.
|
|
3- |
Gıda Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak.
|
|
4- |
Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek.
|
|
5- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak.
|
|
6- |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarma yetisine sahip olmak.
|
|
7- |
Gıda Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanabilmek.
|
|
8- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenmek.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olmak.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
6
|
18
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
6
|
18
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
8
|
6
|
48
|
Toplam iş yükü
|
|
|
182
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Sun, D. W. (2005). Emerging technologies for food processing. Academic press.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Lecture notes and presentations
|
|