Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Spor Yöneticiliği > SEÇMELİ TAKIM SPORLARI (IIIA) FUTBOL
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEÇMELİ TAKIM SPORLARI (IIIA) FUTBOL Birinci düzey SEÇ 221 Seçmeli 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör PROF. DR. HAKKI ULUCAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ.DR SERDAR SUCAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrenci Futbol un tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olur, Futbol oyun kuralları çerçevesinde uygulamalara katılır, Temel teknik ve taktik becerileri gelişir.
Dersin tanımı Tanım, tarihçe, temel duruş, pas, top kontrolü, top sürme, aldatmalar, şut, kalecilik, bireysel ve takım savunması, takım hücumu, oyun sistemleri ve kurallar.

Dersin içeriği
1- Tanım,Tarihçe,Temel Duruş
2- Pas,Top Kontrolü
3- Sürme,Aldatmalar,Şut, Kalecilik
4- Bireysel ve Takım Savunması
5- Takım Hücumu
6- Oyun Sistemleri ve Kurallar
7- Hücum taktikleri
8- Defans taktiği
9- VİZE SINAVI
10- Toplu-topsuz teknik
11- Mevkiler ve farklılıkları
12- Futbol Müsabakası
13- Futbol Müsabakası
14- Futbol Müsabakası
15- FİNAL SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Futbola özgü tekniğin öğretilmesi
2- futbola özgü taktiğin öğretilmesi
3- Örnek maç analizi ile strateji geliştirme becerisini arttırma
4- Futbolda sistemlerin öğrenilmesi
5- futbol oyun kurallarının bilinmesi
6- UEFA ve FİFA nın örgüt yapısının kavranması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 3 0 0
Kısa sınavlar 4 4 16
Ara sınavlara hazırlık 3 4 12
Ara sınavlar 3 3 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Siyah Beyaz Yazılar 1,2,3, Hayri CEM
Yardımcı Kaynaklar The Baffled Parent's Guide to Coaching Youth Soccer, Bobby Clark

Ders ile ilgili dosyalar