Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GENEL KİMYA I |
Birinci düzey |
KİM 111 |
Zorunlu |
1 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ORHAN TÜRKOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. TEVFİK RIZA KÖK;DOÇ. DR. AYŞE BENK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada iki saat teorik temeller verilmektedir. Haftada bir saat de problemler ve çözüm yöntemleri verilmektedir.
|
Dersin amacı
|
Bu ders mühendislik öğrencilerine kimyanın temel ilkelerini öğretmek için tasarlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders atom kuramı, stokiyometri, maddenin kimyasal ve fiziksel özellikleri, atomların elektronik yapıları, kimyasal bağ, moleküler geometri, gazlar, sıvılar, katılar, kimyasal kinetik, kimyasal denge, kimyasal termodinamik, elektrokimya ve nükleer kimya konularında temel bilgileri kapsamaktadır.
|
1- |
Madde, Atomlar, Kimyasal Bileşikler, Kimyasal Tepkimeler
|
2- |
Anorganik Bileşiklerin Adlandırılması
|
3- |
Gazlar, Termokimya
|
4- |
Atomların Elektronik Yapısı, Periyodik Tablo
|
5- |
Kimyasal Bağ, Sıvılar, Katılar, Çözeltiler, Kimyasal Özellikler
|
6- |
Kimyasal Denge, Asitler ve Bazlar
|
7- |
Entropi, Serbest Enerji
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Elektrokimya
|
10- |
Koordinasyon Bileşikleri
|
11- |
Gazlar Termokimya
|
12- |
Nükleer Kimya
|
13- |
Organik Bileşikler
|
14- |
Organik Bileşikler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi alan öğrenciler temel kimyasal kavramları tanıma ve bu bilgileri muhtemel mühendislik problemlerine uygulama becerisi kazanırlar.
|
2- |
Branşı ile kimya arasında ilişki kurma yeteneği elde eder.
|
3- |
Meslek hayatında kullanacağı bazı kimyasal maddeleri daha yakından tanıma imkanı verir.
|
4- |
Kimya bilgisinin İnşaat Mühendisliği için çok gerekli olduğunu kavrayacaktır.
|
5- |
Derste öğrendiği bir kısım bilgilerin ileride meslek hayatında karşısına çıkacağını kabul edecektir.
|
6- |
Meslek hayatında kullanacağı bir kısım maddelerin birer kimyasal madde olduğunu öğrenecektir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
76
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Petrucci, RH; Harwood WS; Herring FG, (Çev. T. Uyar, S. Aksoy) 2002. Genel Kimya 1-2, Palme Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Chang, R. (Çev. T. Uyar, S. Aksoy, R. İnam) 2006. Genel Kimya/Temel Kavramlar, Palme Yayıncılık.
|
|