Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
INTERNATIONAL LAW I |
Birinci düzey |
G-INR207 |
Zorunlu |
3 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ELİF ŞİMŞEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Elif Şimşek Özkan
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin temel hedefi uluslararası hukukun kişileri ve kaynaklarının detaylı analiz edilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders ile öğrenciler, uluslararası kamu hukukunu ve uluslararası kamu hukukunun çağımızın ulus ötesi pratiklerindeki küresel bağlamını giriş mahiyetinde analiz eder. Ders uluslararası kamu hukukunun temel özelliklerini, uluslararası hukukun kaynaklarını, uluslararası sistemi ve uluslararası toplumun temel hatlarını kapsamaktadır.
|
1- |
Uluslararası Hukukun ayırt edici özellikleri
|
2- |
Uluslararası Hukuk ve İç Hukuk Arasındaki İlişki
|
3- |
Uluslararası Hukuk ve İç Hukuk İlişkisine Farklı Yaklaşımlar: Tekçi Yaklaşım ve Düalizm
|
4- |
Uluslararası Hukukun Tarihi: Uluslararası Yasal Düzenin Kökeni ve İlk Örnekleri
|
5- |
Uluslararası Hukukun Süjeleri: Devletler, Örgütler, Kişiler
|
6- |
Uluslararası Hukukun Kaynakları: Anlaşmalar, Örf Adet Hukuk, Hukukun Temel İlkeleri
|
7- |
Uluslararası Hukukun ikincil kaynakları: Doktrinler ve kararlar;
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Anlaşmaları Hukuku: Anlaşma Türleri: Anlaşma Yapım Süreçleri ve Anlaşmaların Yasal Sonuçları
|
10- |
Devlet: Devlet Sorumluluğu
|
11- |
Devletlerin Tanınması ve Tanınmanın Yasal Sonuçları
|
12- |
Ardıllık (Halefiyet) ve Ardıllığın Yasal Sonuçları
|
13- |
Uluslararası Hukukta kendi kaderini tayin hakkı
|
14- |
Uluslararası Hukukta Örgütler ve Kişiler
|
15- |
Uluslararası Hukukta kişiler
|
16- |
Yıl Sonu Sınavı
|
17- |
Yıl Sonu Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu ders ile öğrenciler, uluslararası kamu hukukunun doğası, uluslararası yasal sistemin yapısını ve uluslararası hukukun temel ögelerini açıklar.
|
2- |
Bu ders ile öğrenciler Uluslararası Hukuktaki gelişmeleri kapsamlı şekilde analiz eder.
|
3- |
Bu ders ile öğrenciler, Uluslararası hukuktaki tarihsel gelişmeleri çözümler.
|
4- |
Bu ders ile öğrenciler, Uluslararası İlişkilerin güncel sorunları ile Uluslararası Hukuk arasında bir illiyet kurmak için birincil ve ikincil kaynakları kullanır.
|
5- |
Bu ders ile öğrenciler, örf adet hukukunun kodifikasyon sürecinin analiz eder.
|
6- |
Bu ders ile öğrenciler iç hukuk ve uluslararası hukuk arasındaki farkları ve benzerlikleri teşhis edici yöntemleri uygular.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Students use theoretical, conceptual and applied knowledge about international relations and its sub-fields such as international politics, political history and international law.
|
|
2- |
Students discuss issues of social studies such as economics, management, public finance, law and public administration.
|
|
3- |
Students analyze world history from an analytical perspective.
|
|
4- |
Students evaluate foreign policies of Turkey and other international actors from a theoretical and methodological perspective.
|
|
5- |
Students analyze the relationship between foreign and domestic policy domains.
|
|
6- |
Students evaluate the functioning of international legal system.
|
|
7- |
Students apply their theoretical and conceptual knowledge of international relations into actual international affairs.
|
|
8- |
Students use their good command of English to follow scientific and contemporary resources.
|
|
9- |
Students analyze theories, concepts and facts of international relations methodologically.
|
|
10- |
Students have communications and computer skills required in the field of international relations.
|
|
11- |
Students contribute to national and international development by becoming aware of ethics, social justice, basic rights and environmental protection.
|
|
12- |
Students use their good command of second foreign language.
|
|
13- |
Students conduct a scientific study in the field of international relations both individually and as a part of a group.
|
|
14- |
Students use their presentation skills on the basis of their theoretical knowledge of international issues.
|
|
15- |
Students use their theoretical applied knowledge of administrative sciences, protocol, public ethics and legislation.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
4
|
56
|
Toplam iş yükü
|
|
|
140
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Peter Malanczuk, Akehurst’s Modern Introduction to International Law, Routledge, New York, 2007
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Antonio Cassese, International Law, Oxford, New York, 2005.
Hüseyin Pazarcı, Uluslararası Hukuk Dersleri, Turhan Kitabevi, Ankara, 1999. (I ve II. Cilt)
|
|