Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖĞRENME VE BELLEK FİZYOLOJİSİ |
Birinci düzey |
ELK221 |
|
3 |
1.00 |
1.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ BURAK TAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ASUMAN GÖLGELİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
İnteraktif sınıf dersi
|
Dersin amacı
|
Öğrenme ve bellekten sorumlu mekanizmaların açıklanması, ilgili beyin yapılarının anlatılması
|
Dersin tanımı
|
fizyoloji disiplini içinde öğrenme ve bellekten sorumlu mekanizmaların açıklanması
|
1- |
Öğrenme, bellek, kognitif fonksiyon tanımları
|
2- |
Öğrenme ve bellekten sorumlu beyin yapıları
|
3- |
Üst merkezlerin organizasyon ve koordinasyonu
|
4- |
Öğrenme mekanizmaları, sinaptik plastisite
|
5- |
Bellek çeşitleri (kısa, orta, uzun süreli bellek )
|
6- |
Bellek tipleri (dekleratif, nondekleratif, verbal ve semantik bellek)
|
7- |
Öğrenmenin hücresel seviyede mekanizması
|
8- |
Deney hayvanlarında öğrenme ve hafıza deneyleri
|
9- |
Uzamsal ve emosyonel öğrenme
|
10- |
İnsanda bellek testleri
|
11- |
Öğrenme ve hafızanın bozulması
|
12- |
-
|
13- |
-
|
14- |
-
|
15- |
-
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenme mekanizmaları, sorumlu beyin yapıları hakkında bilgi sahibi olmak
|
2- |
Bellek tipleri, ve belleğin işleyiş mekanizmasını anlamak
|
3- |
Öğrenme ve hafızanın birlikte değerlendirmesini yapabilmek
|
4- |
Snaptik plastisitenin önemini kavramak
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, Fen Bilimleri ve Çevre Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik çözümlerinde kullanabilme becerisi,
|
|
2- |
Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
|
|
3- |
Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
|
|
4- |
Mühendislik uygulamalarında karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
|
|
5- |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme,
|
|
6- |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi,
|
|
7- |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, başladığı bir işi tamamlama ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi,
|
|
8- |
Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi,
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, yenilikçi fikirlere açık olma bilinci,
|
|
10- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
|
|
11- |
İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilinci,
|
|
12- |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrayabilme becerisi, mühendislik çözümlerinin hukuksal konusunda farkındalık,
|
|
13- |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirme becerisi,
|
|
14- |
Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisi, girişimcilik hakkında farkındalık
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
1
|
1
|
1
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
26
|
AKTS
|
|
|
1.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Guyton, tıbbi fizyoloji, 12. basım, 2013
|
Yardımcı Kaynaklar
|
ÖZKURT, Ş. Öğrenmenin Biyolojik Temelleri,2002
KOLB, B., Gibb, R., Robinson, T.E., (2003), Brain Plasticity and Behavior. Current Directions in Psychological Science,12:1,1-5,2003
|
|