Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MAMMALOJİDE SON GELİŞMELER- I |
Üçüncü düzey |
BİY 615 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. COŞKUN TEZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. COŞKUN TEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Mammaloji alanında yapılan çalışmaları inceleme, karşılıklı tartışma ve değerlendirme, makale okuma
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı; memeliler ile ilgili olarak son zamanlarda yapılan filogeni, ekoloji, yayılış ve karyoloji çalışmaları konusunda öğrencileri bilgilendirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste; memelilerin morfolojisi, anatomisi, ekoljisi, yayılışları, filogenisi karyolojisi ve biyolojisi konularındaki en son gelişmeler verilir.
|
1- |
Memelilerin morfolojisi üzerine çalışmalar
|
2- |
Memelilerin morfolojisi üzerine çalışmalar
|
3- |
Memelilerin anatomisi üzerine çalışmalar
|
4- |
Memelilerin anatomisi üzerine çalışmalar
|
5- |
Memelilerin ekolojisi üzerine çalışmalar
|
6- |
Memelilerin ekolojisi üzerine çalışmalar
|
7- |
Memelilerin yayılışı üzerine çalışmalar
|
8- |
Memelilerin yayılışı üzerine çalışmalar
|
9- |
Memelilerin karyolojisi üzerine çalışmalar
|
10- |
Memelilerin karyolojisi üzerine çalışmalar
|
11- |
Memeli filogenisi üzerine çalışmalar
|
12- |
Memeli filogenisi üzerine çalışmalar
|
13- |
Memeli filogenisi üzerine çalışmalar
|
14- |
Memelilerin evrimi üzerine en son çalışmalar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dünya'da yayılış gösteren memeli hayvanları ile ilgili konulardaki en son gelişmeler verilir.
|
2- |
Türkiye'de yayılış gösteren memeli hayvanları ile ilgili konulardaki en son gelişmeler verilir.
|
3- |
Memeli hayvanların evrimini kavrar
|
4- |
Memeli hayvanların çeşitlenmesinin tarihsel nedenlerini öğrenir
|
5- |
Memeli hayvanların çeşitlenmesinin evrimsel nedenlerini öğrenir
|
6- |
Memeli hayvanların genel özellikleri hakkıında ayrıntılı bilgi sahibi olur
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
|
|
3- |
Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
|
|
4- |
Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
|
|
5- |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
|
|
7- |
Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
|
|
8- |
Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
|
|
9- |
Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
18
|
2
|
36
|
Ödevler
|
15
|
2
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
1
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
15
|
4
|
60
|
Toplam iş yükü
|
|
|
190
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
---
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Takip edilecek bazı uluslararası dergiler :
* Mammalian Biology - Zeitschrift fur Saugetierkunde
* Molecular Phylogenetics and Evolution
* Journal of Mammalogy
* Biochemical Systematics and Ecology
* Biological Journal of the Linnean Society
* Zoological Journal of the Linnean Society
* Acta Zoologica
* Journal of Biogeography
* Journal of Evolutionary Biology
* Journal of Zoological Systematics and Evolutionary Research
* Mammal Review
* Molecular Ecology
|
|