Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HORMON ANALİZ METODLARI |
Üçüncü düzey |
BİK 621 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Turkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MERVE ÖZEL YETKİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr.Sabahattin Muhtaroğlu
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Bu ders, hormon ölçüm yöntemleri hakkında detaylı bilgi sağlamakta, ayrıca tanımlanmadığı durumlarda önemli klinik sonuçları olan preanalitik ve analitik problemlere dikkat çekmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Doğru ve güvenilir laboratory testleri ,özellikle potansiyel endokrin hastalığı olan kişiler için önemlidir . Çok önceleri hormon ölçümleri bir haftan uzun bir sürede sonuçlandırılabilirdi. Yaşadığımız çağda hızlı trafiği olan testler için, artık aynı günde sonuç verme bir norm haline gelmiştir.
|
1- |
Sınıflandırma
|
2- |
Hormonların salınımı ve fonksiyonları
|
3- |
Hormon reseptörlerinin Rolü
|
4- |
Hormonelerin ve ilişkili analitlerin ölçümü
|
5- |
Bioassy Tenikler
|
6- |
Reseptör-bazlı ölçüm
|
7- |
İmmunoassay Tenikler
|
8- |
Enstrumental Tenikler
|
9- |
Hormon ölçümünde interferanslar
|
10- |
Hipofiz Hormonları
|
11- |
Adrenal Hormonlar
|
12- |
Gonadal hormonlar
|
13- |
Tiroid Hormonları
|
14- |
Paratiroid Hormonları
|
15- |
Pankreas Hormonları
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hormonların yapı, fonksiyon ve ölçüm yöntemlerinin sınflandırılmasını öğrenmek
|
2- |
Hormonların salınım ve fonksiyonlar
|
3- |
Hormon reseptörlerinin rolü hakkında bilgi edinmek
|
4- |
Hormon ve ilişkili yapıların analizi hakkında bilgi sahibi olmak
|
5- |
Bioassay ve reseptör bazlı ölçüm teknikleri
|
6- |
Hormonlarla ilgili enstrumental teknikler ve immmunoassayler
|
7- |
İmmunoassaylerde interferanslar
|
8- |
Hipofiz,adenal,gonodal, tiroid,paratiroid ve pankreas hormonlarının ölçümleri hakkında detaylı bilgi edinmek
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
|
|
2- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
|
|
7- |
Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
|
|
8- |
Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
|
|
9- |
Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
7
|
2
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
1
|
10
|
Kısa sınavlar
|
5
|
1
|
5
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
4
|
40
|
Ara sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
8
|
2
|
16
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
4
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
6
|
2
|
12
|
Toplam iş yükü
|
|
|
199
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
1
|
20
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|