Ön koşul dersleri
|
Sınıf Yönetimi, Program Geliştirme
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA ÇELİKTEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. ALPASLAN GÖZLER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
To give students knowledge of management, science and arts of management, Help student teachers to comprehend basic techniques and principles of managing schools, and give students information about daily work of school managers. In this course Turkish Educational System will be introduced to student teachers and they will be given opportunities to discuss problematic issues of educational system and encourage them to suggest solutions. In the course it is also aimed to provide student teachers with the knowledge of organization of primary schools and their functions, and give them opportunity to discuss the problems of primary schools
|
Dersin tanımı
|
The aims and basic principles of Turkish Education System, legal laws and arrangements related to education, structure of Turkish education system, management theories and process, organization and management of school, Works on personal, students, teaching and administration in school management, social attending to school
|
1- |
Türk eğitim sisteminin genel yapısı, eğilimleri ve sorunları
|
2- |
Türk eğitim sisteminin yasal temelleri
|
3- |
Yönetim kuramları ve insan
|
4- |
Değişen toplum ve okul
|
5- |
Okul yönetiminde dinamikler: Güç, politika ve etkileme
|
6- |
Okul yöneticisi ve liderlik
|
7- |
Okulda insan kaynağının yönetimi I
|
8- |
Okulda insan kaynağının yönetimi II
|
9- |
Eğitim sisteminde denetim ve değerlendirme
|
10- |
Okulun psikolojik yönü
|
11- |
Okulda personel ve öğrenci hizmetleri
|
12- |
Eğitim ve öğretimle ilgili hizmetler
|
13- |
Eğitim finansmanı ve okulda kaynak yönetimi
|
14- |
Dönem sonu sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Türk eğitim sisteminin genel yapısını, eğilimlerini ve sorunlarını kavrar.
|
2- |
Türk eğitim sisteminin yasal temellerini bilir.
|
3- |
Yönetim kuramlarını ve bu kuramların insana yaklaşımını bilir.
|
4- |
Değişen toplumun eğitime etkilerini ve değişim karşısında ihtiyaç duyulan okul teorilerini kavrar.
|
5- |
Okul yönetiminde kullanılan güç, politika ve etkileme kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
|
6- |
Okul yöneticisinin görev ve sorumluluklarını bilir, okul yönetiminde liderliğin önemini kavrar.
|
7- |
Eğitimde insan kaynaklarının önemini açıklar.
|
8- |
Denetim ve değerlendirmeyle ilgili bilgi sahibi olur, okul yöneticilerinin denetim ve değerlendirmedeki rollerini bilir.
|
9- |
Okulun psikolojik yönüne ilişkin temel kavramları açıklar.
Okulda personel ve öğrencilerin sahip oldukları hakları ve onlara hizmetin nasıl verileceğini bilir.
|
10- |
Eğitim ve öğretimle ilgili hizmetleri bilir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
2
|
14
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
6
|
12
|
Ödevler
|
3
|
4
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
78
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Türk Eğitim Sistemi, Edit: Vehbi ÇELİK
|
Yardımcı Kaynaklar
|
---
|
|