Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Tekstil Mühendisliği > BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Birinci düzey TEM 114 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ---
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BEKİR YILDIRIM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. MUSTAFA DANACI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Tekstil Mühendisliğinde karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik nümerik analiz yaklaşımları ve problem çözümünde C programlama dilinin öğrenilmesi ve uygulamaların geliştirilmesi
Dersin tanımı Bilgisayar programlama mantığının kavranması ve problem çözümünde C dili programlama algoritmalarının kullanılması

Dersin içeriği
1- Programlamaya Giriş
2- Programlama Dillerinin Yapıları,
3- Çeşitli Problemlerin Çözümünde Akış Diyagramlarının Çizimi
4- C Programlama Dili Veri Tipi Tanımları, Operatörler
5- Alt ve Ana Program Örnekleri, Fonksiyonlar, Diziler
6- Döngü / Karar Komutları ve Uygulamaları
7- C Programlama Dili ile Matris Çözümleri
8- C Programlama Dili ile Doğrusal Denklem Takımlarının Çözümü
9- C Programlama Dili ile Denklem Köklerinin Bulunması
10- C Programlama Dili ile Enterpolasyon İşlemleri
11- Arasınav
12- Dinamik Sistem Modelleme, Analiz Yaklaşımları ve Uygulamaları
13- 1-C Programlama Dili Kullanılarak Eğri Uydurma Metodu- En Küçük Kareler Yöntemi
14- 2-C Programlama Dili Kullanılarak Eğri Uydurma Metodu- Sistem Kimliklendirme Uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- C programlama mantığını ve komutların işlevini anlayabilme becerisi,
2- Program yazma, derleme ve çıktı alma becerisi,
3- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme, çözecek seviyede algoritma geliştirme becerisi,
4- Programın kodlanması ve koşturulması esnasındaki hataları belirleme becerisi,
5- Sistem modelleme, analiz ve kimliklendirme bilgi ve becerisi kazanma.
6- Öğrendiklerini matematiksel, güncel ve iş hayatına dönük problemlerin çözümünde kullanabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi. (1)
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. (1)
3- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (2)
4- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (3)
5- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. (4)
6- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. (5)
7- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. (6)
8- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (7)
9- En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi. (7)
10- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. (7)
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. (8)
12- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. (8)
13- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. (9)
14- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. (10)
15- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (11)
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     101
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-İleri Programlama Uygulamaları, Fahri VATANSEVER 2-C Dersi Programlama Giriş, N.E.ÇAGILTAY, C.F.SELBES, G.TOKDEMİR, Ç.TURHAN 3-Sayısal Yöntemler Ders Notları, Mustafa DANACI
Yardımcı Kaynaklar 1-The C Programming Language, Kernighan and Ritchie 2-Mühendisler için Sayısal Yöntemler, Chapra and Canale

Ders ile ilgili dosyalar