Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (doktora) > PROTOKOL BİLGİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PROTOKOL BİLGİSİ Üçüncü düzey SEC236 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Ayşegül AYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste öğrencilere, sosyal hayatta ve iş ortamında protokolün yeri ve önemini kavratmak; iş dünyasında ve sosyal hayatlarında kullanacakları protokol bilgilerini kazandırmak; bu bilgileri uygun yer ve zamanda iletişim içinde bulunduğu kişi ve kurumlarla çalışırken davranış olarak sergileme ve uygulama becerisini geliştirmek; bu kuralları uygulayan bir sağlık personeline çalıştığı kurumu temsil etme ve diğer çalışanlara örnek olma konusunda yetenek kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Sosyal hayatta ve iş dünyasında uygulayan toplumsal davranış ve protokol kuralları.

Dersin içeriği
1- Protokol Kavramının Tanımı, anlamı, tarihçesi, protokol mevzuatı
2- Toplumsal Yaşamı Düzenleyen Kurallar. Terbiye, nezaket, görgü ve zerafet kuralları
3- Sosyal Merasim ve Kutlamalar
4- Kurum ve Kuruluşlarda Uygulanan Protokol Kuralları Hitaplar, tanışma ve tanıştırmalar, selamlaşma, tokalaşma vb
5- İş yaşamında örgüt hiyerarşi ve protokol kuralları,
6- Telefonda protokol kuralları,
7- Yazılı ve sözlü iletişimde protokol: Kartvizit protokolu, mektuplarda hitap şekilleri, imza, konuşma ve dinleme protokolu
8- Kamusal ve Kurumsal Yaşamda Protokol, Protokol türleri, Protokol listeleri.
9- Araçlarda protokol, dış görünüm protokolü, göreve başlama ve ayrılma protokolu
10- Açılış, törenler ve konuşmalarda protokol kuralları, bayrak protokolu
11- Toplantı protokolü
12- Davet ve ziyaret protokolu: Yemeklerde, hediyeleşmede, çiçek göndermede vb.
13- Davet ve ziyaret protokolu: Yemeklerde, hediyeleşmede, çiçek göndermede vb.
14- Yönetici -sekreter ilişkisinde protokol
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Protokolün anlam ve önemini açıklayabilir.
2- İş yaşamında örgütsel hiyerarşi ve protokol kurallarını tanımlayabilir.
3- İş yaşamını düzenleyen kuralların iş verimliliğine ve çalışma başarısına etkisini açıklayabilir.
4- Kurum ve kuruluşlarda uygulanan protokol kurallarını tanımlayabilir ve uygulayabilir.
5- Yazılı ve sözlü iletişimde uygulanan protokol kurallarını tanımlayabilir ve uygulayabilir.
6- Protokol türleri, öncelik ve öndelik sıralamalarını açıklayabilir ve uygulayabilir.
7- Toplantı ve resmi tören protokolünü uygulayabilir.
8- Örgütlerde ast-üst ilişkileri arasındaki farkları ve uygulanması gereken kuralları bilir ve uygulayabilir.
9- Kişiler arası iletişimde saygı ve nezaket kurallarını bilir ve uygulayabilir.
10- Randevu, ziyaret ve konuk protokolünde uygulanacak ilkeleri tanımlayabilir ve uygulayabilir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı yok
Yardımcı Kaynaklar PROTOKOL BİLGİSİ Nihat Aytürk Nobel Yayın Dağıtım 2008 SOSYAL DAVRANIŞ VE PROTOKOL Anadolu Üniversitesi yayınları

Ders ile ilgili dosyalar