Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PROTOKOL BİLGİSİ |
Üçüncü düzey |
SEC236 |
|
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYDIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Ayşegül AYDIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrencilere, sosyal hayatta ve iş ortamında protokolün yeri ve önemini kavratmak; iş dünyasında ve sosyal hayatlarında kullanacakları protokol bilgilerini kazandırmak; bu bilgileri uygun yer ve zamanda iletişim içinde bulunduğu kişi ve kurumlarla çalışırken davranış olarak sergileme ve uygulama becerisini geliştirmek; bu kuralları uygulayan bir sağlık personeline çalıştığı kurumu temsil etme ve diğer çalışanlara örnek olma konusunda yetenek kazandırmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Sosyal hayatta ve iş dünyasında uygulayan toplumsal davranış ve protokol kuralları.
|
1- |
Protokol Kavramının Tanımı, anlamı, tarihçesi, protokol mevzuatı
|
2- |
Toplumsal Yaşamı Düzenleyen Kurallar. Terbiye, nezaket, görgü ve zerafet kuralları
|
3- |
Sosyal Merasim ve Kutlamalar
|
4- |
Kurum ve Kuruluşlarda Uygulanan Protokol Kuralları Hitaplar, tanışma ve tanıştırmalar, selamlaşma, tokalaşma vb
|
5- |
İş yaşamında örgüt hiyerarşi ve protokol kuralları,
|
6- |
Telefonda protokol kuralları,
|
7- |
Yazılı ve sözlü iletişimde protokol: Kartvizit protokolu, mektuplarda hitap şekilleri, imza, konuşma ve dinleme protokolu
|
8- |
Kamusal ve Kurumsal Yaşamda Protokol, Protokol türleri, Protokol listeleri.
|
9- |
Araçlarda protokol, dış görünüm protokolü, göreve başlama ve ayrılma protokolu
|
10- |
Açılış, törenler ve konuşmalarda protokol kuralları, bayrak protokolu
|
11- |
Toplantı protokolü
|
12- |
Davet ve ziyaret protokolu: Yemeklerde, hediyeleşmede, çiçek göndermede vb.
|
13- |
Davet ve ziyaret protokolu: Yemeklerde, hediyeleşmede, çiçek göndermede vb.
|
14- |
Yönetici -sekreter ilişkisinde protokol
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Protokolün anlam ve önemini açıklayabilir.
|
2- |
İş yaşamında örgütsel hiyerarşi ve protokol kurallarını tanımlayabilir.
|
3- |
İş yaşamını düzenleyen kuralların iş verimliliğine ve çalışma başarısına etkisini açıklayabilir.
|
4- |
Kurum ve kuruluşlarda uygulanan protokol kurallarını tanımlayabilir ve uygulayabilir.
|
5- |
Yazılı ve sözlü iletişimde uygulanan protokol kurallarını tanımlayabilir ve uygulayabilir.
|
6- |
Protokol türleri, öncelik ve öndelik sıralamalarını açıklayabilir ve uygulayabilir.
|
7- |
Toplantı ve resmi tören protokolünü uygulayabilir.
|
8- |
Örgütlerde ast-üst ilişkileri arasındaki farkları ve uygulanması gereken kuralları bilir ve uygulayabilir.
|
9- |
Kişiler arası iletişimde saygı ve nezaket kurallarını bilir ve uygulayabilir.
|
10- |
Randevu, ziyaret ve konuk protokolünde uygulanacak ilkeleri tanımlayabilir ve uygulayabilir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
|
|
2- |
Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
|
|
3- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
|
|
4- |
Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
|
|
5- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
|
|
7- |
Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
|
|
8- |
Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
2
|
16
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
66
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
PROTOKOL BİLGİSİ Nihat Aytürk Nobel Yayın Dağıtım 2008 SOSYAL DAVRANIŞ VE PROTOKOL Anadolu Üniversitesi yayınları
|
|