Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > MESLEK ÇALGISI IV (UD)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEK ÇALGISI IV (UD) Birinci düzey MÜZ208.2 Seçmeli 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bireysel Çalgı III dersini başarıyla tamamlamış olmak.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSTAFA ÇAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. N. Oya Levendoğlu Öner
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı A. Tolga Özdemir
Dersin veriliş şekli Uygulamalı ve bire bir olarak yürütülür.
Dersin amacı Ud sazını geleneksel Türk müziği icrasında etkili olarak kullanabilmek.
Dersin tanımı u ders çalgı eğitimi ve öğretimini, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri teknik alıştırma ve etütleri, ud literatürünü aşamalı olarak öğrenme ve öğretme tekniklerini kapsar.

Dersin içeriği
1- İkinci pozisyonda parmak etütleri genel tekrarı.
2- Çapma tekniği.
3- Evc makamında etütler.
4- Saba makamı baskıları ve bu makamda etütler.
5- Karcığar makamı baskıları ve bu makamda etütler.
6- Hüzzam makamı baskıları ve bu makamda etütler
7- Ferahnak makamında etütler.
8- SINAV
9- Vibrato tekniği.
10- Üçüncü pozisyon ve bu pozisyondaki perdeler.
11- Kaba Nim Hisar üzerinde Çargah etüt.
12- Buselik Sirto
13- Kürdilihicazkar Sirto.
14- Kürdilihicazkar Sirto.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Süsleme tekniklerinden çarpma ve vibrato tekniklerini sazında temiz bir biçimde uygulayabilme.
2- Saba makamının baskılarını baskılarını sazında temiz elde edebilme.
3- Karcığar ve Hüzzam makamları baskılarını temiz uygulayabilme.
4- Üçüncü pozisyona hakim olabilme.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ud Metodu, Cinuçen Tanrıkorur; Ud Metodu, Mutlu Torun; Ud Metodu, Gülçin Yahya, Ud Alıştırmaları,Gülçin Yahya.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar