Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Patoloji (selçuk Ü.ort. Dr) > ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II Üçüncü düzey SÖP 412 8 12.00 12.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri OKUL DENEYİMİ DERSİNDEN BAŞARILI OLMAK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ERGÜN ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERGÜN ÖZTÜRK DOÇ. DR. KASIM KARAMAN YRD. DOÇ. DR. ALPASLAN GÖZLER ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYHAN EKİNCİ AYDIN ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FERİDE ACAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze ve Uygulamalı
Dersin amacı Öğretmenlik uygulaması dersi okul uygulamaları kapsamında gerçekleştirilmekte olup öğretmen adaylarının hizmet öncesi eğitim süresince edindikleri bilgi ve becerileri okul ortamında uygulamalarına ve değerlendirmelerine olanak sağlamayı, öğretmenlik mesleğine ilişkin temel ve alana özel becerileri geliştirmelerini desteklemeyi hedeflemektedir.
Dersin tanımı Öğretmenlik uygulaması öğretmen adayının öğretim uygulamalarını gözlemleme, öğrencilerle bireysel olarak ve küçük gruplar halinde çalışma ve kısa süreli öğretmenlik deneyimleri kazanmalarına olanak sağlayan derstir.

Dersin içeriği
1- Okulların belirlenmesi, bilgilendirme toplantılarının yapılması, uygulama öğretmenleri ile tanışma
2- a. Okul ortamını tanıma ve ilk izlenimler (Okul hakkında bilgi edinme, sınıf ve okul fiziki çevresi, öğretmenle tanışma, öğrencilerle tanışma, sınıf kültürü) (EK-1)
3- a. Derslerin gözlemlenmesi (Genel) (EK-4) b. Öğrenci tanıma tekniklerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama (EK-3)
4- a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13) b. Uygulama öğrencisi tarafından geliştirilen/uyarlanan materyalin değerlendirilmesi (EK-20)
5- a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13) b. Öğretmenin hazırladığı sınavı (yazılıyı) inceleme ve rapor hazırlama (EK-7)
6- a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13) b. Veli toplantı tutanak örneklerinin incelenmesi ve konuyla ilgili rapor hazırlama (EK-21)
7- a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13) b. Sınıftaki istenmeyen öğrenci davranışlarının ve bu davranışlarla baş etme stratejilerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama (EK-18)
8- a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13) b. Okul-aile iş birliğinin eğitim-öğretim çalışmaları içindeki yerini ve okul-aile iş birliğinin nasıl yürütüldüğünü belirten bir rapor hazırlama (EK-22)
9- a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13) b. Zümre Öğretmenler Kurulu toplantı karar örneklerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama (EK-23)
10- a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13) b. Sosyal kulüpler ve sosyal etkinliklerle ilgili rapor hazırlama (EK-24)
11- a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13) b. Okul dışı öğrenme (müze, bilim merkezi, milli parklar, meslek ziyaretleri vb.) planlama (EK-25)
12- a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13) b. Nöbetçi öğretmenin görev ve sorumluluklarına ilişkin rapor hazırlama (EK-29)
13- a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13) b. Okul idareciliğine ilişkin rapor hazırlama (EK-30)
14- Dönem sonu değerlendirme/portfolyo hazırlama
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kuramsal bilgileri uygulamaya aktarır.
2- Öğrenme-öğretme sürecini planlar.
3- Etkili öğretim faaliyetleri yürütür.
4- Etkili bir sınıf yönetimi gerçekleştirir.
5- Öğrenciler ile etkili iletişim kurma becerisi geliştirir.
6- Öğretme sürecini değerlendirir.
7- Öğretmenlik deneyimi kazanır.
8- Mesleği ile ilgili yasa ve yönetmelikleri açıklar, mesleği ile ilgili öneri geliştirir.
9- Okul etkinliklerine katılır.
10- Çevresine kişisel ve mesleki davranışları ile model olur.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 6 84
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 4 56
Toplam iş yükü     262
AKTS     10.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması Rehberi
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar