Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II |
Birinci düzey |
SÖP 412 |
Zorunlu |
8 |
12.00 |
12.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
OKUL DENEYİMİ DERSİNDEN BAŞARILI OLMAK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ERGÜN ÖZTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ERGÜN ÖZTÜRK
DOÇ. DR. KASIM KARAMAN
YRD. DOÇ. DR. ALPASLAN GÖZLER
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYHAN EKİNCİ AYDIN
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FERİDE ACAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze ve Uygulamalı
|
Dersin amacı
|
Öğretmenlik uygulaması dersi okul uygulamaları kapsamında gerçekleştirilmekte olup öğretmen adaylarının hizmet öncesi eğitim süresince edindikleri bilgi ve becerileri okul ortamında uygulamalarına ve değerlendirmelerine olanak sağlamayı, öğretmenlik mesleğine ilişkin temel ve alana özel becerileri geliştirmelerini desteklemeyi hedeflemektedir.
|
Dersin tanımı
|
Öğretmenlik uygulaması öğretmen adayının öğretim uygulamalarını gözlemleme, öğrencilerle bireysel olarak ve küçük gruplar halinde çalışma ve kısa süreli öğretmenlik deneyimleri kazanmalarına olanak sağlayan derstir.
|
1- |
Okulların belirlenmesi, bilgilendirme toplantılarının yapılması, uygulama öğretmenleri ile tanışma
|
2- |
a. Okul ortamını tanıma ve ilk izlenimler (Okul hakkında bilgi edinme, sınıf ve okul fiziki çevresi, öğretmenle tanışma, öğrencilerle tanışma, sınıf kültürü) (EK-1)
|
3- |
a. Derslerin gözlemlenmesi (Genel) (EK-4)
b. Öğrenci tanıma tekniklerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama (EK-3)
|
4- |
a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13)
b. Uygulama öğrencisi tarafından geliştirilen/uyarlanan materyalin değerlendirilmesi (EK-20)
|
5- |
a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13)
b. Öğretmenin hazırladığı sınavı (yazılıyı) inceleme ve rapor hazırlama (EK-7)
|
6- |
a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13)
b. Veli toplantı tutanak örneklerinin incelenmesi ve konuyla ilgili rapor hazırlama (EK-21)
|
7- |
a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13)
b. Sınıftaki istenmeyen öğrenci davranışlarının ve bu davranışlarla baş etme stratejilerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama (EK-18)
|
8- |
a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13)
b. Okul-aile iş birliğinin eğitim-öğretim çalışmaları içindeki yerini ve okul-aile iş birliğinin nasıl yürütüldüğünü belirten bir rapor hazırlama (EK-22)
|
9- |
a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13)
b. Zümre Öğretmenler Kurulu toplantı karar örneklerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama (EK-23)
|
10- |
a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13)
b. Sosyal kulüpler ve sosyal etkinliklerle ilgili rapor hazırlama (EK-24)
|
11- |
a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13)
b. Okul dışı öğrenme (müze, bilim merkezi, milli parklar, meslek ziyaretleri vb.) planlama (EK-25)
|
12- |
a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13)
b. Nöbetçi öğretmenin görev ve sorumluluklarına ilişkin rapor hazırlama (EK-29)
|
13- |
a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13)
b. Okul idareciliğine ilişkin rapor hazırlama (EK-30)
|
14- |
Dönem sonu değerlendirme/portfolyo hazırlama
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kuramsal bilgileri uygulamaya aktarır.
|
2- |
Öğrenme-öğretme sürecini planlar.
|
3- |
Etkili öğretim faaliyetleri yürütür.
|
4- |
Etkili bir sınıf yönetimi gerçekleştirir.
|
5- |
Öğrenciler ile etkili iletişim kurma becerisi geliştirir.
|
6- |
Öğretme sürecini değerlendirir.
|
7- |
Öğretmenlik deneyimi kazanır.
|
8- |
Mesleği ile ilgili yasa ve yönetmelikleri açıklar, mesleği ile ilgili öneri geliştirir.
|
9- |
Okul etkinliklerine katılır.
|
10- |
Çevresine kişisel ve mesleki davranışları ile model olur.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
|
|
2- |
İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
4- |
Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
|
|
5- |
İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
|
|
6- |
İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
|
7- |
İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
|
|
8- |
İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
|
|
9- |
İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
|
|
10- |
Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
11- |
Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
|
|
12- |
Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
|
|
13- |
Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
|
|
14- |
En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
|
|
15- |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
|
|
16- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
|
|
17- |
Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
|
|
18- |
Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
14
|
6
|
84
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
14
|
4
|
56
|
Toplam iş yükü
|
|
|
262
|
AKTS
|
|
|
10.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması Rehberi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|