Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Fizik (y.l.) > ÇOCUKLARA İNGİLİZCE ÖĞRETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇOCUKLARA İNGİLİZCE ÖĞRETİMİ İkinci düzey ELAN357 5 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. BİLAL GENÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Melih Karakuzu Öğr. Gör. Pelin İrgin Öğr. Gör. Nilgün Karsan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu ders öğrencilere, küçük çocuklara İngilizce öğretmek için gerekli teorik ve pratik bilgiyi kazandırmayı amaçlar.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Yabancı dil öğrenen çocuklar
2- Task ve aktivitelerle dil öğrenimi
3- Konuşma dilini öğrenme
4- Kelime öğrenimi
5- Dilbilgisi öğrenimi
6- Okur yazarlık becerilerinin öğrenilmesi
7- Vize
8- Hikayeler yoluyla öğrenme
9- Tema-bazlı öğretim ve öğrenme
10- Dil seçimi ve dil öğrenimi
11- Değerlendirme ve dil öğrenimi
12- Çocuklara dil öğretimi ile ilgili konular
13- Öğrenci sunumları
14- Öğrenci sunumları
15- Final sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Küçük yaştaki öğrencilerin bilişsel ve kişisel özellikleri hakkkında farkındalık kazanırlar
2- Küçük yaştaki öğrenciler için tasklar planlayıp,hazırlayıp uygulayabilirler.
3- küçük öğrencilere dört dil becerisini etkin bir şekilde öğretebilirler.
4- Çocukların dil öğreniminin ölçülmesi ile ilgili temel konu ve prensiplere hakimdiler.
5- Sınıf içi aktivitelerinin etkin kullanımı ile çocuklara öğrenme fırsatları oluştururlar.
6- Küçük yaştaki öğrenciler için materyal ve aktiviteler düzenleyebilirler.
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2- Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3- Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4- Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5- Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7- Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8- Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 4 28
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 6 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 3 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 15
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Cameron, L. (2005). Teaching Languages to Young Learner.Cambridge University Press.
Yardımcı Kaynaklar Linse, T. C. (2005). Practical English Language Teaching: Young Learners. McGraw Hill: NY.

Ders ile ilgili dosyalar