Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > İngiliz Dili ve Edebiyati > ÇOCUKLARA İNGİLİZCE ÖĞRETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇOCUKLARA İNGİLİZCE ÖĞRETİMİ Birinci düzey ELAN357 Seçmeli 5 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. BİLAL GENÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Melih Karakuzu Öğr. Gör. Pelin İrgin Öğr. Gör. Nilgün Karsan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu ders öğrencilere, küçük çocuklara İngilizce öğretmek için gerekli teorik ve pratik bilgiyi kazandırmayı amaçlar.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Yabancı dil öğrenen çocuklar
2- Task ve aktivitelerle dil öğrenimi
3- Konuşma dilini öğrenme
4- Kelime öğrenimi
5- Dilbilgisi öğrenimi
6- Okur yazarlık becerilerinin öğrenilmesi
7- Vize
8- Hikayeler yoluyla öğrenme
9- Tema-bazlı öğretim ve öğrenme
10- Dil seçimi ve dil öğrenimi
11- Değerlendirme ve dil öğrenimi
12- Çocuklara dil öğretimi ile ilgili konular
13- Öğrenci sunumları
14- Öğrenci sunumları
15- Final sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Küçük yaştaki öğrencilerin bilişsel ve kişisel özellikleri hakkkında farkındalık kazanırlar
2- Küçük yaştaki öğrenciler için tasklar planlayıp,hazırlayıp uygulayabilirler.
3- küçük öğrencilere dört dil becerisini etkin bir şekilde öğretebilirler.
4- Çocukların dil öğreniminin ölçülmesi ile ilgili temel konu ve prensiplere hakimdiler.
5- Sınıf içi aktivitelerinin etkin kullanımı ile çocuklara öğrenme fırsatları oluştururlar.
6- Küçük yaştaki öğrenciler için materyal ve aktiviteler düzenleyebilirler.
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2- Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3- İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4- İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5- Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6- İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8- Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10- Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12- Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15- Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17- Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 4 28
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 6 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 3 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 15
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Cameron, L. (2005). Teaching Languages to Young Learner.Cambridge University Press.
Yardımcı Kaynaklar Linse, T. C. (2005). Practical English Language Teaching: Young Learners. McGraw Hill: NY.

Ders ile ilgili dosyalar