Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ORTODONTİ |
İkinci düzey |
T307 ÖKD |
|
5 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Diş Hekimliği Fakültesi 3.Sınıf Öğrencisi olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AHMET YAĞCI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
GÖKHAN ÇOBAN, NİSA GÜL AMUK, AHMET YAGCI, İBRAHİM YAVUZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ GÖR. AYŞE TOZAR, ARŞ GÖR. ALARA ÜNAL, ARŞ GÖR. ARŞ GÖR. FEYZA BOZKURT, ARŞ GÖR. EMİN İSGANDAROV
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim
|
Dersin amacı
|
Ortodontinin tanımı, tarihçesi, büyüme gelişimin öğrenilmesi, Ortodontik teşhis ve tedavi planlaması ve kayıtların alınarak analizlerin nasıl yapılacağının öğrenilmesi
|
Dersin tanımı
|
Ortodontinin tanımı, tarihçesi, büyüme ve gelişim kavranları, Ortodontik teşhis ve tedavi planlaması ve kayıtların alınarak analizler
|
1- |
Ortodontinin tanımı, tarihçesi, büyüme gelişimin önemi ve tanışma
|
2- |
Büyüme ve gelişimdeki temel kavramlar
|
3- |
Baş ve yüzün gelişimi
|
4- |
Sert dokuların gelişimi
|
5- |
Büyüme ve gelişimin kontrolü üzerine yapılan çalışmalar ve fonksiyonel matriks hipotezi
|
6- |
Maksillanın prenatal büyüme ve gelişimi
|
7- |
Mandibulanın prenatal büyüme ve gelişimi
|
8- |
Maksillanın postnatal büyüme ve gelişimi
|
9- |
Mandibulanın postnatal büyüme ve gelişimi
|
10- |
Süt dişlenme
|
11- |
Süt dişlenmeden daimi dişlenmeye geçiş ve karma dişlenmenin karakteristikleri
|
12- |
Daimi dişlenme, dişlerin sürme sırası, fizyolojik diş hareketleri ve özellikleri
|
13- |
Ortodontik teşhis ve tedavi planlamasına giriş, kayıtlar
|
14- |
Normal oklüzyon ve özellikleri, ortodontik maloklüzyonlar ve sınıflandırması
|
15- |
İskeletsel anomaliler, Dental anomaliler, Fonksiyonel anomaliler
|
16- |
Ortodontide teşhis, sefalometri: nokta ve düzlemler
|
17- |
Ortodontide teşhis, sefalometri: kullanılan analizler
|
18- |
Fotoğraf analizi / posteroanterior filmler ve analizleri
|
19- |
Ortodontik maloklüzyonların etyolojisi
|
20- |
Kalıtımsal ve konjenital anomaliler
|
1- |
Ortodontiyi tanımlamak, Diş-çene-yüz ortopedisini tanımlamak, Ortodontinin geçmişten günümüze uzanan tarihinindeki gelişmeleri tanımlamak
|
2- |
Büyüme ve gelişim terminolojisi tanımlar, Büyüme ve gelişimde etkili olan temel prensiblerini tanımlar
|
3- |
Kemik yapının büyüme ve gelişimini tanımlar, İskeletsel büyüme ve gelişimde etkili olan temel prensiblerini tanımlar
|
4- |
Kontrol teoremlerinden kemik yapının primer kabul edildiği teorileri tanımlar, Kontrol teoremlerinden kıkırdak yapının primer kabul edildiği teorileri tanımlar, Kontrol teoremlerinden kas ve fonskiyonel yapının primer kabul edildiği teorileri tanımlar, Kontrol teoremlerinden bir merkezden büyümenin yönetildiğinin kabul edildiği teorileri tanımlar
|
5- |
Kemikteki büyüme merkezi ve büyüme yerinde gerçekleşen faaliyetleri tanımlar
|
6- |
Kraniofasial yapıların prenatal, postnatal büyüme ve gelişimini tanımlar
|
7- |
Süt dişlenmeden daimi dişlenmeye geçiş sırasında oluşan faaliyetleri tanımlar
Normal oklüzyonu tanımlar
|
8- |
Konjenital anomali ve sendromları ve oluşumunda rol oynayan faktörleri tanımlar
Konjenital anomali ve sendromların tedavisinde dikkat edilmesi gereken noktaları tanımlar
|
9- |
Maloklüzyonu tanımlar, sınıflandırır
Vakalar ile malkolüzyonları örneklendirirr
|
10- |
Ortodontik model analizlerini tanımlar ve önemi hakkında bilgi verir
Hasta fotoğraflarının değerlendirilmesinin ortodontik açıdan önemini anlatır.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsanda hastalık oluşturan parazitlerin morfolojik özelliklerini ve yaşam döngüsünü bilir.
|
|
2- |
Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
|
|
3- |
Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
|
|
4- |
İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
|
|
5- |
Paraziter hastalıkların tanısında kullanılan yöntemleri bilir ve uygulayabilir.
|
|
6- |
Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
|
|
7- |
Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
|
|
8- |
Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
|
|
9- |
Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
|
|
10- |
Paraziter hastalıkların klinik blirtilerini ve tedavilerini bilir.
|
|
11- |
Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
|
|
12- |
Korunma ve kontrol yollarını bilir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
26
|
2
|
52
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
2
|
1
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
59
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
60
|
Kısa sınav
|
2
|
40
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
William Proffit--> Contemporary in Orthodontics
Thomas M. Graber--> Orthodontics: Current Principles and Techniques
Martyn T. Cobourne--> Handbook of Orthodontics
Mustafa Ülgen--> Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Erciyes Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Ortodonti Anabilim Dalı Ders Notları
|
|