Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ESKİ ÇAĞ ÇİN TARİHİ |
İkinci düzey |
ÇDE507 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ FEYZA GÖREZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ FEYZA GÖREZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Çin''''i tarihsel bağlamında anlama erişimi sağlayan bu ders, Çin medeniyetinin ortaya çıkışı ve Çin''''in hanedan tarihi ile Çin kültürel özellikleri ve ırksal ve fizyografik özellikleri de dahil olmak üzere Çin medeniyeti hakkında kapsamlı bir ders niteliğindedir. Çin uygarlığının evrimini önemli ölçüde etkileyen faktörler. Öğrenciler, kurumsal değişim, kültürel evrim, sosyal geçiş, kadın tarihi vb. gibi son yıllarda araştırma odakları olan bazı belirli konuları araştırmaya teşvik edilecektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste, bir insanlık tarihi örneği olarak Çin tarihi incelenecektir. En eski uygarlıklardan biri olan Çin tarihinin dünya tarihine büyük katkısı vardır; ancak diğer uygarlıklardan da etkilenmiştir. Bu dersteki öğrenciler Çin tarihinin benzersizliğini ve Çin medeniyeti ile diğer medeniyetler arasındaki örtüşmeyi aramaya teşvik edilecektir.
|
1- |
1. Hafta Giriş
1) Derse Genel Bakış
2) Doğal ve Kültürel Çin
|
2- |
2. Hafta - Köken ve Erken Hanedanlar
1) Çin Kültür Geleneği
2) Arkeolojik Kayıtlar
3) Xia Hanedanlığı
4) Shang Hanedanlığı: Siyasi Kurum ve Kültürel Özellikler
|
3- |
3. Hafta - Zhou Hanedanlığı
1) Kısa Bir Tarih Zhou ve Siyasi Kurum
2) İlkbahar ve Sonbahar Durumları ve Savaşan Devletler (Bölüm 1): Politik ve Sosyal İnovasyon
|
4- |
4. Hafta - İlkbahar ve Sonbahar ve Savaşan Devletler (2. Kısım): Filozoflar ve Klasikler Çağı
İlk Sınav
Neolitik Çağdan Savaşan Devletlerin Sonuna Kadar Tarih
|
5- |
5. Hafta - Birinci Çin İmparatorluğu: Qin ve Han Hanedanları
1) Qin ve Hukukçu Kurum
2) Erken Han Hanedanlığının Siyasi, Ekonomik ve Kültürel Kurumu
3) Han İmparatorluğu
4) Sonraki Han Hanedanlığı
|
6- |
6. Hafta - Birinci İmparatorluğun Sonu ve İmparatorluğun Yenilenmesi (I. Kısım)
1) Üç Krallık
2) Kuzey Hanedanları: Kuzey Ulusları ile Han Uyruğu Arasındaki Etkileşim
|
7- |
7. Hafta - Birinci İmparatorluğun Sonu ve İmparatorluğun Yenilenmesi (II. Bölüm)
1) Altı Hanedan: Güney Çin''''in Yükselişi
2) Daoizm ve Budizm''in Gelişi
|
8- |
8. Hafta - İkinci İmparatorluk: Sui ve Tang Hanedanları (PartI)
1) Sui Hanedanı: İmparatorluğun Yeniden Birleşmesi
2) Tang Hanedanlığının Kuruluşu ve Merkezi Yönetimin Yeniden Canlanması
|
9- |
9. Hafta - İkinci İmparatorluk: Sui ve Tang Hanedanları (Bölüm II)
1) Erken Tang Hanedanlığının Siyasi Tarihi
2) Tang''''ın Refahı
|
10- |
10. Hafta - İkinci İmparatorluk: Sui ve Tang Hanedanları (Bölüm III)
1) Tang Hanedanlığının Çöküşü
2) Edebiyat ve Budizm
İkinci Sınav
Birinci İmparatorluktan İkinci İmparatorluğa Tarihçesi
|
11- |
11. Hafta - İkinci İmparatorluğun Sonu
1) Beş Hanedan ve Sung Hanedanlarının Kuruluşu
2) Klasik Çin''''den Erken Modern Çin''''e Geçiş
|
12- |
12. Hafta - Song Hanedanlığı ve Kuzey Hanedanları(Bölüm I)
1) Kuzey Song Hanedanı ve Klasikleri Geri Getirme Girişimleri
2) Song Hanedanlığının Kuzey Hanedanlarına Tepkisi: Liao ve Jin
|
13- |
13. Hafta - Song Hanedanlığı ve Kuzey Hanedanları(Bölüm II)
1) Güney Song Hanedanı ve Ticaret Devrimi
2) Kültürde Refah
|
14- |
14. Hafta - Moğol Hanedanı--- Yuan Hanedanı
1) Moğol İmparatorluğu
2) Moğol Yönetimi Altında Çin
|
15- |
15. Hafta - Ming Hanedanlığı
1) Ming Altında Hükümet
2) Geç İmparatorluk Döneminin Kültürel Özellikleri
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Çin tarihindeki hanedanlıkları, önemli olayları ve karakterleri tanır.
|
2- |
Tarihteki önemli olayları kavrayarak bu olayların bugünkü Çin’i şekillendirme sürecini analiz edebilir.
|
3- |
Çin çalışmaları yapacak olan disiplinlere tarihi zemin ve süreç bilgilerini aktarabilir.
|
4- |
Diğer medeniyetlerde oluşmuş Çin algısını ve hatta Çin metinlerindeki diğer medeniyetlerin Çin tarihine olan etkisini birincil kaynaklar üzerinden tanımlayabilir.
|
5- |
Tarihi dönemler arasında karşılaştırma yapabilme becerisi kazanır.
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
2- |
Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
|
|
3- |
Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
|
|
4- |
Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
|
5- |
Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
|
|
6- |
Bireysel olarak özellikle Çince-Türkçe, Türkçe-Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
7- |
Edebiyat,kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
|
|
8- |
Özellikle Çin kültürü alanındaki çeşitli sosyal,kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
9- |
Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
|
|
10- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerin kullanır.
|
|
11- |
Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
|
|
12- |
Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
|
|
13- |
Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
|
|
14- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
3
|
45
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
4
|
60
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
2
|
1
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
2
|
6
|
12
|
Toplam iş yükü
|
|
|
155
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Hsu Cho-yun, China: A New Cultural History, New York: Columbia University Press, 2012.
Patricia Buckley Ebrey, The Cambridge Illustrated History of China, Cambridge: Cambridge University Press, 2010.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Dieter Kuhn and Timothy Brook. The Age of Confucian Rule: The Song Transformation of China. Cambridge: Harvard University Press, 2009.
Jonathan Spence and John E. Wills Jr., From Ming to Ch’ing: Conquest, Region, and Continuity in Seventeenth-Century China, New Haven: Yale University Press, 1979.
Timothy Brook, The Troubled Empire: China in the Yuan and Ming Dynasties, Cambridge: Harvard University Press, 2010.
|
|