Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ENSTALASYON |
İkinci düzey |
HEYU305 |
|
5 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Dr. Mustafa Sevinç
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze /Teorik ve uygulamalı
|
Dersin amacı
|
Sanat nesnesini mekan-zaman bağlamında düşünebilme. Mekanın sanat nesnesi ile kurduğu diyaloğu kavrayarak, mekan algısını yaratıcı ve özgün düşünebilme, sorgulayabilme. Mekanın niteliklerinin analizi ile birlikte sanat nesnesini uygulayabilme.
|
Dersin tanımı
|
Sanat nesnesinin mekan ile kurduğu diyaloğunun enstalasyon kapsamı altında incelenmesi
|
1- |
Dersin içeriği, enstalasyon tanım ve tarihçesi hakkında bilgilendirme.
|
2- |
Sanat tarihinde yer alan enstalasyon örneklerinin tartışılıp incelenmesi
|
3- |
Mekan kavramının sorgulanması, literatür taraması, sanat nesnesinin bağlamının sorgulanması
|
4- |
Mekan-zaman bağlamında sanat nesnesinin sorgulanması
|
5- |
Ara sınava yapılacak çalışma için mekan ve malzeme ilişkisinin araştırılması
|
6- |
Ara sınava yapılacak çalışma için teknik olanakların araştırılması
|
7- |
Ara sınav için öğrenci çalışmalarının seçilen mekana geçici olarak uygulanması ve kavramsal çerçevesinin metinsel olarak hazırlanması
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Final çalışması için mekan kavramının sorgulanması, literatür taraması, sanat nesnesinin bağlamının sorgulanması
|
10- |
Final çalışması için mekan-zaman bağlamında sanat nesnesinin sorgulanması
|
11- |
Final sınavına yapılacak çalışma için mekan ve malzeme ilişkisinin araştırılması
|
12- |
Final sınavına yapılacak çalışma için teknik olanakların araştırılması
|
13- |
Final sınavı için öğrenci çalışmalarının seçilen mekana geçici olarak uygulanması ve kavramsal çerçevesinin metinsel olarak hazırlanması
|
14- |
Final sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Enstalasyon tanım ve tarihçesi hakkında bilgi kazanır.
|
2- |
Sanat nesnesinin mekan ve zamanla kurduğu diyaloğu kavrar.
|
3- |
Sanat nesnesini, mekanın niteliklerini kullanarak farklı malzeme ve tekniklerle uygular.
|
4- |
Mekana dair kazandığı çoklu algıyla, yaratıcılığını ve özgünlüğünü keşfeder.
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
6
|
6
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
4
|
2
|
8
|
Toplam iş yükü
|
|
|
96
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1)Gaston Bachelard, "Mekanın Poetikası", Kesit yayınları, 1996, İstanbul
2)Judith Collins, "Sculpture Today", Phaidon Press; Reprint edition, 2014
3)Edward Lucie-Smith, "Art Today", Phaidon Press; New Ed edition, 1999
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1)Norbert Lynton, "Modern Sanatın Öyküsü", Remzi Kitabevi, 2015
2)Ahu Antmen, "20.yüzyıl Batı Sanatında Akımlar", Sel Yayıncılık, 2013
3)Nancy Atakan, "Sanatta Alternatif Arayışlar", Karakalem kitabevi yayınları, 2013
|
|