Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BİLAL CEM LİMAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. BİLAL CEM LİMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze haftada 2 saat teorik
|
Dersin amacı
|
Kedi ve köpeklerin davranış problemlerinin tedavisinde kullanılan ilaç ve diğer yöntemlerin öğretilmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Kedi ve köpeklerin davranış problemlerinin tedavisinde kullanılan ilaç ve diğer yöntemler
|
1- |
Kedi ve köpeklerin davranışsal gelişim tarihi, davranış problemlerinin değerlendirilmesine giriş
|
2- |
Kedi ve köpeklerin duyusal ve nöronal orijini
|
3- |
Kedi ve köpeklerin ses, duruş ve işaretleme davranışları ve problemleri
|
4- |
Agresyon ve tipleri ve tedavi yöntemleri
|
5- |
Ayrılık kaygısı ve tedavide farmakolojik ajanlar
|
6- |
Kompulsif davranışlar ve tedavisi
|
7- |
Uygun olmayan eliminasyon ve tedavi yöntemleri
|
8- |
Yalama fonksiyonları ve kalıpları, davranış problemleri ve tedavi yöntemleri
|
9- |
Davranış problemlerinde tedavi seçenekleri
|
10- |
Anksiyolitikler ve trisiklik antidepresanların kullanımı
|
11- |
Selektif serotonon geri emilim inhibitörlerinin mekanizması ve etkinlikleri
|
12- |
Feromenoterapi
|
13- |
İlaç olmayan bitkisel tedavi yöntemleri
|
14- |
Olgu sunumlarının değerlendirilmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kedi ve köpeklerin normal davranış kalıplarını öğrenme
|
2- |
Hayvanların beden dilini anlama kabiliyeti
|
3- |
Normal olmayan davranışları belirleyebilme ve nedenlerini analiz edebilme
|
4- |
Köpek ve kedilerde sık gözlenen davranış problemlerini tanıma
|
5- |
Psikofarmakoloji hakkında temel bilgi edinme
|
6- |
İlaç kullanımı ve davranış modifikasyon teknikleri uygulama becerisi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Beaver, B., 1992. Canine behavior: A guide for veterinarians, 1th Ed., WB Saunders Co, Philadelphia.
Beaver, B., 2003. Feline behavior: A guide for veterinarians, 2th Ed., WB Saunders Co, Philadelphia.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Booth, D.M., 2001. Small animal clinical pharmacology and therapeutics, 1th Ed., WB Saunders Co, Philadelphia.
Houpt, K.A., Reisner, I.R. 1995. Behavioral disorders, volume 1, In. Ettinger, S.J., Feldman, E.C. (Eds.), Veterinary Internal Medicine. 4th Ed.: WB Saunders Co., Philadelphia.
Voith, V.L., Borchelt, P.L.,1996. Readings in companion animal behavior. Veterinary Learning Systems: Trenton.
|
|