Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Çin Dili ve Edebiyati > ÇİN TARİHİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇİN TARİHİ II Birinci düzey ÇDE114 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ FEYZA GÖREZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ FEYZA GÖREZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencileri tarih öncesi dönemden Qin İmparatorluğu sonuna kadar Çin medeniyetinin bazı önemli yönleriyle tanıştırmaktır.
Dersin tanımı Dersin ana temalar şunları içerir: Çin nedir? Siyasi topluluklar nasıl örgütlenir? Kültürel başarılarının temel özellikleri nelerdir? Ve diğer bölgelerle kültürel etkileşimler nelerdir? Ders, tematik, disiplinler arası ve karşılaştırmalı yaklaşımlarla temel olarak kronolojik olacaktır. Aktif katılım - soru sorma, yorum yapma ve verilen okumalara ve diğer bilgi kaynaklarına dayanarak fikir alışverişi yapma - gereklidir.

Dersin içeriği
1- Giriş: Beşik, Çekirdek ve Ötesi
2- Büyük Başlangıç ve Bronzun Parlayışı (Xia)
3- Ailenin Bulunuşu ve Yazım Törenselliği (Shang)
4- Zhou''un Ayak İzleri (Zhou)
5- İlkbahardan Çok Sonbahhar (Zhou)
6- Konfuçyüscü Bilgelik, Savaşan Devletler ve Devletçi Savaşlar (Zhou)
7- Genel Tekrar ve Belgesel İzletimi
8- Vize
9- Taş Öküz Yolu (Qin)
10- Qin Kültür Devrimi (Qin)
11- Göçen Duvar, Saklı Mezar (Qin)
12- Qn''de İç Patlama (Qin)
13- Şah''a Karşı Piyon (Qin Çöküş)
14- Genel Tekrar ve Belgesel İzletimi
15- Final
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tarihi, dünyayı "bilmenin" yolu olarak tanıtmak ve tarihçilerin geçmişi anlamak için kullandıkları yöntemleri öğretmek.
2- Çinlilerin tarihi zamandaki çeşitli değer ve uygulamalarını anlamak.
3- Çin medeniyetindeki önemli olayların ve temaların birbiriyle yarışan tarihsel yorumlarına aşina olmak.
4- Doğu Asya''''yı kültürel bir bölge olarak gören Çin ile diğer ülkeler, özellikle diğer Doğu Asya ülkeleri arasındaki ilişkileri ve etkileşimleri anlamak.
5- Tarihin, günümüzün siyasi, sosyal ve kültürel meselelerini nasıl anladığını göstermek.
6- Çin deneyiminden kendimiz hakkında bilgi edinmek; geçmişin ve şimdinin diğerleriyle ilişkili olarak kendi rolümüzü ve fonksiyonumuzu görmemize nasıl yardımcı olduğunu ortaya çıkarmak.
7- Açık yazma, analitik düşünme ve eleştirel okuma becerilerini geliştirmek; ve tarihi diğer bilgi alanlarıyla veya disiplinlerle ilişkilendirmek.
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çince dil bilgisi, Çin Kültürü, Çin Tarihi ve Çin Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Çince yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Çin Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18- Yeni kültürel faaliyetleri tanımada yardımcı olur.
19- Çin'in tarihi geçmişini ortaya koyarak bireylerin Çin'in dünü ile bugününü anlamasına yardımcı olur.
20- Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     58
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   20
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   80
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1) Keay, John, Çin Tarihi, İnkılap Yayınları, 2008. 2) Yan, Wenming, The History of Chinese Civilizations Volume I Earliest Times 221 B.C.E., Cambridge University Press, 2012. 3) Loewe, Michael, The Cambridge History of Ancient China From the Origins of Civilization to 221 B.C, Cambridge University Press, 1999.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar